2016 Közösségi média marketing trendjei

Marketing Trendek 2016
 

2016 Közösségi média marketing trendjei

Kíváncsi vagy milyen marketing trendek várhatóak 2016-ban?

Tudni szeretnéd, hogy a szakemberek mely közösségi csatornákra fognak fókuszálni?

A SocialMedia Examiner meginterjúvolta a legnevesebb közösségi marketing gurukat, mi pedig saját gondolatainkkal kiegészítve lefordítottuk Nektek.

1: Közösségi média privát csatornákon
A közösségi média aktivitások java már privát csoportokban és cset app-okban történik. A Facebook és a LinkedIn esetén is láthatunk értékteremtő csoportokat, ahol például egy bizonyos terület iránt érdeklődő felhasználók összegyűlnek, és hasznos információkat osztanak meg egymással. Gimnazista osztályok, egyetemi évfolyamok tömörülnek online közösségekbe, hogy egyszerűen és gyorsan tudjanak egymással kommunikálni. Mivel ezek a tartalmak csak a tagok számára relevánsak, ezért a csoport kommunikáció, vagy a csoportos csetelés a legkézenfekvőbb megoldás.

Mit jelent ez a vállalkozások számára? Szakértők szerint közeledünk ahhoz a modellhez, amelyben a nyilvános kommunikációtó mellett jelentős szerepet kap a privát is. A legjobb és feltehetőleg a legértékesebb tartalom a nem-nyilvános csatornákon fog szerepelni.

Ez jelentheti azt, hogy a ügyfélszolgálat például privát csatornákra terelődik, vagy a törzsvásárlóknak külön csoportot hozunk létre a különleges bánásmód jegyében.

Mivel a privát csaotrnákon a kommunikáció főleg mobil készülékről történik, ezért 2016-ban a nem-mobilbarát webes megjelenés halálra van ítélve.

2: Alkalmazkodó marketing stratégia
Egyre több vállalkozás kezdi el tudatosan, terv szerűen használni a közösségi csatornákat. Fontos, hogy a marketing stratégia teljes mértékben alkalmazkodjon a vállalkozás célközönségéhez, annak preferenciáihoz.

Milyen példákat követhethetünk 2016-ban?

Kommunikáljunk véleményvezéreken keresztül!
A közösségi médiában a felhasználók egyfajta digitális én-képet kreálnak maguknak. (Azért használom a "kreál" szót, mert ez lehet, hogy nem fedi a valóságot.) Leegyszerűsítve ha adott egy user, aki az egészséges életmóddal kapcsolatban posztol saját Facebook oldalán, blogján, Instagram profilján stb. akkor az ő követői érdekesek lehetnek a témához kapcsolódó tevékenységű cég számára.

Vonjuk be a dolgozókat!
Ne utasítsuk az alkalmazottakat, hogy osszák meg a bejegyzéseket! Vonjuk be őket az ötletelésbe és tegyenek közzé egyedi, mégis céges tartalmat. Garantált a nagyobb elérés.

Központban a fogyasztó álljon!
Ha "social sellingről", ha tartalom marketingről beszélünk - a lényeg, hogy ismerjük a közönségünket. Ne akarjunk rátukmálni a fogyasztóra egy terméket! Kínáljunk neki egy megoldást. Ismerjük a célközönség preferenciáit, igényeit, így tudunk egyedi, értékes tartalmat létrehozni.

Ne felejtsük el, hogy a közösségi média elsősorban nem a márkákról szól. A közösségi média az emberekért van.

3: Több platformos megjelenés
A digitális marketing egyik alappillére a megjelenés. Ennek jelentősége 2016-ban se fog csökkenni. Le kell tisztázni, hogy az egyes csatornákon (Facebook, Instagram, Youtube...) milyen megjelenéssel kommunikálunk, milyen grafikákat használunk a blogunkban, weblapunkon. A megfelelő méretezés mellett fontos, hogy koherens legyen a teljes céges megjelenés. A felhasználónak rögtön tudnia kell kapcsolni egy Instagrammos posztot az általa követett Facebook oldalhoz.

Teszteljük le, hogy néz ki Facebook oldalunk mobilról lenyitva, mennyi látszik a Google+-os borítóképből!

Forrás: socialsteps.hu
 

Teteje