Csak tessék, csak tessék: vegyen házat villámáron - virágzik az online ingatlanárverés

 

Csak tessék, csak tessék: vegyen házat villámáron - virágzik az online ingatlanárverés

Az online piacterek után…

Fura dolog licitálni. Az online piactereken már megszoktuk, sokan ezen nőttek fel még unalmassá vagy nagyon üzletiessé nem vált. Aztán láss csodát, eljött az idő, amikor már ingatlanra is licitálhatunk.
Árveréssel találkozhattunk eddig is, mely alkalommal jócskán ár alatt vitték el az ingatlant, de azt eddig a bankok, a végrehajtók szervezték – és általában egyikből sem jött jól ki a tulajdonos.
Az eladó hirdet, nem a bank vagy a végrehajtó

Az aukciós portálokon most viszont az eladók saját önszántukból bocsátják aukcióra lakásukat, házukat. Általában azért teszik, mert már régóta próbálják értékesíteni, de nem sok sikerrel.

 

Akinek sürgős, az viszont áron alul bedobja a kínálatot, és bízik a jó szerencsében. Mert hát a pszichológia itt is működik.

Ami olcsó, arra felfigyelnek, arra mindig van kereslet. Még ha egyébként nem is akarnak ingatlant venni, de ha azt látják, hogy most a „hülyének is megéri”, akkor némi gondolkodás után lecsapnak rá.
Egy-egy ilyen árverésen a tulajdonosok abban is bíznak, hogy a végén csak feltolják a vevők arra a szintre az árat, amiért már tényleg megéri eladni.

Nyílt napok, nincs zsákbamacska

 

Az aukciós hirdetésekben szereplő ingatlanokat bizonyos időkben meg lehet tekinteni, ezeket nyílt napoknak hívják. A hivatalos rendszer szerint a vevők krediteket töltenek majd fel, amely alkalmassá teszi őket a villámáras vásárlásra az aukciós időszak első (jellemzően) 27 napján, majd a licitálásra az utolsó 3 napon.

A kezdő licitár a villámár 70 százaléka. Erről az összegről indul meg a licitálás az ingatlanaukció második részében. Amennyiben a licit eléri a villámárat, úgy az eladó az aukciós megbízás szerint vállalja az ennek megfelelő vételi ajánlat elfogadását.
Ha nem jön létre tranzakció, akkor a vevő a kreditet lehívhatja, vagy a következő aukcióra átcsoportosíthatja.
Szigetet árverésen

Kicsit kutakodva a licitálós történetekben, egy érdekes sztorira leltünk, amit szakemberek igaz történetként mesélnek. Idén májusban New Yorkban ingatlanos aukción egy szigetet kínáltak árverésre.

A tulaj azért döntött az aukció mellett, mert gyorsan, sok emberhez csak így tudott eljutni a hirdetésével. Az érdeklődésen aztán nem csak a tulaj, az árverést vezető iroda is meglepődött.

Mint megtudtuk, alig öt hét leforgása alatt több mint 30 ezren keresték fel azt az aukciós oldalt, amelyen a szigetet árverezték. A szakemberek szerint a példa jól mutatja, hogy mekkora lehetőség és érdeklődés van az ingatlanárverések iránt.

A hazai példa még ezt nem erősíti meg, bár mint azt fentebb írtuk, a kínálatban már lakástól kezdve strandfürdőig kishazánkban is van mire licitálni. Túl sok szigettel Magyarország nem rendelkezik, így azokat az ingatlanlicit-oldalakon ne keressük. Minden mást viszont bátran.

forrás: http://www.men.hu/, 2014. november 25.
 

Teteje