Ember a robotkar végén…egy BMW i3 ban

BMW
 

Ember a robotkar végén…egy BMW i3 ban

„Az önműködő autó esetében az eljövendő két évtizedben a műszaki problémák és jogi kérdések megoldásánál lényegesen többről lesz szó. Újra kell definiálnunk ember és gép viszonyát, ugyanakkor fel kell vetnünk a felelősséggel, a toleranciával és az elvárásainkkal kapcsolatos kérdéseket is.”- mondta a Rinspeed vezetője, Frank M. Rinderknecht.

A svájci Rinspeed autógyártó cég, a Genfi Autószalonon mutatta be járműtanulmányát, a Budiit. Ebben segítette a KUKA LBR iiwa robot, amire a kormányt szerelték.

Az nem újdonság, hogy a KUKA robotok autókat gyártanak. Az viszont már hír, hogy autókba szerelik őket, mégpedig egy, a kormányoszlop szerepét betöltő könnyűszerkezetes robot formájában. 

 

Végtelen alkalmazási lehetőségek

A kormányt az érzékeny és alkalmazkodó könnyűszerkezetes KUKA LBR iiwa roboton helyezték el. Ezáltal a jármű teljes szélességében eltolható, így hol a sofőr, hol az utas kormányozhat. És ez még nem minden: Ha a kormányt tartó LBR iiwa robotot középre helyezik, a Budii önműködően közlekedik. A könnyűszerkezetes robot elméletileg végtelen számú beállítási lehetőséget rejt, így akár rakodóasztalként vagy előzékeny inasként is szolgálhat.

A Rinspeed Budiiban az ember a szó valódi értelmében kezét nyújtja a robotnak, ezáltal megmutatja, hogyan válik az ember és robot együttműködése mindennapjaink részévé.

Teteje