A fiatalok tudják, mi az az AI, és nem félnek használni

mesterséges intelligencia
 

A fiatalok tudják, mi az az AI, és nem félnek használni

Az Y és a Z generáció az okostelefonok kamerájában tartja a leghasznosabbnak a mesterséges intelligenciát, de nem feltétlenül szeretné, ha az magától generálna tartalmat a közösségi médiába. A Honor hat európai országban elvégzett kutatásából az is kiderül, hogy az önvezető autók iránt a megkérdezettek közül a magyar fiatalok lelkesednek a leginkább.

A Honor a Kantar Millward Brown-nal közösen hat európai országban – köztük Magyarországon – vizsgálta a márka számára elsődleges célcsoportot jelentő Y és Z generáció okostelefonokkal kapcsolatos szokásait és a mesterséges intelligenciával (AI) kapcsolatos preferenciáit. A felmérést 2018 második felében 1800 15 és 38 év közötti okostelefon-használó körében végezték el Magyarországon, Csehországban, Lengyelországban, Szerbiában, Görögországban és Finnországban.

A megkérdezettek 81%-a volt tisztában az AI fogalmával, de mi, magyarok kiemelkedtünk a mezőnyből: tízből kilenc fiatal volt képben. A felmérés öt felhasználási területen tárta fel, hogy az ifjú nemzedékek aggodalommal vagy lelkesedéssel fogadják-e a mesterséges intelligenciát, illetve hogy mennyire tartják hasznosnak azt. (A két kérdésre adott válaszok nagyjából ugyanazt az eredményt adták.)
A legjobb fogadtatást az AI kamerák kapták, vagyis az olyan intelligens fényképezőgépek, melyekkel bárki profi fotókat tud készíteni. Ilyen például a Honor View 10, a Honor 10 és a Honor 8X AI kamerája is.

Az AI-funkciók fogadtatása 1-től 5-ig terjedő skálán (1=aggodalom, 5=lelkesedés)

Nem meglepő, hogy a mesterséges intelligenciát leginkább a kamerában értékelik hasznos támogatásnak a megkérdezettek, hiszen a fényképezés mind a hat vizsgált országban a legfontosabb mobilfunkciók között van. A megkérdezett fiatalok 85%-a gyakrabban használ okostelefont fotózásra, mint kamerát, és 88%-uk gondolja úgy, hogy sokkal kényelmesebb mobillal fotózni, mint hagyományos fényképezőgéppel. A Z generációból kevesebben nevezik meg a fontos telefonfunkciók között a fotózást, mint az Y generáció, de a gyakorlatban lelkes fotósok, sőt gyakrabban készítenek szelfiket, szerkesztik őket, majd töltik fel a közösségi médiába.
A mesterséges intelligencia által támogatott kamera után az arcfelismerés és a személyi asszisztens a legnépszerűbb AI funkciók, az önvezető autók pedig a magyarokból váltották ki a legnagyobb lelkesedést. Nemcsak a nemzetek, hanem a nemek is eltérően viszonyulnak az AI-sofőrökhöz: a férfiak jobban bíznak benne, a nők pedig kevésbé. Azt pedig egyik megkérdezett országban sem túlzottan szeretnék a megkérdezettek, hogy a közösségi médiába személyes preferenciájukat ismerő intelligens algoritmusok generáljanak tartalmat.

###
A Honor-ról
A Honor a Huawei Csoporthoz tartozó vezető okostelefon e-brand. Szlogenje, "For the Brave", azaz "A bátraknak" értelmében a brandet arra teremtették, hogy a digitális bennszülöttek igényeinek megfelelő, internetre optimalizált termékekkel első osztályú felhasználói élményt nyújtson, cselekvésre inspiráljon, ösztönözze a kreativitást és támogassa a fiatalokat, hogy elérjék álmaikat. Ennek szellemében a Honor maga is bizonyítja bátorságát azzal, hogy meri másképp csinálni a dolgokat és megtenni a szükséges lépéseket, hogy elhozza ügyfeleinek a legújabb technológiákat és újításokat.
A tanulmányról
A tanulmányt a Kantar Millward Brown készítette a Honor megbízásából 2018 nyarán. A kutatás számítógépes webinterjúk (CAWI) segítségével végezték összecsen 1800 15 és 34 év közötti okostelefon felhasználó megkérdezésével, országonként 300 fős mintával Lengyelországban, Csehországban, Görögországban, Magyarországon, Finnországban, és Szerbiában.

 

További információ:

www.hihonor.com/hu

Teteje