A hatékonyabb munkanapért

 

A hatékonyabb munkanapért

Mindannyiunknak úgy magánemberként, mint vállalkozóként, vezetőként vannak saját szokásaink, amik segítenek, hogy hatékonyabbá váljanak a munkanapjaink, és továbbra is motiváltak legyünk.

Az üzleti világ legsikeresebb menedzserei mindig is tudatosan építették a karrierjüket, folyamatosan fejlesztették a szakmai képességeiket miközben kitartóak, fegyelmezettek és szorgalmasak voltak. De segítőik is voltak, mentorok, kollégák, családtagok, akik mögöttük álltak. Persze nekik is voltak nehéz időszakaik, mint mindenki másnak. Na, de hogyan tudjuk megőrizni az energiánkat minden munkanapon, hogy mindig topon legyünk?

Az alábbi tippek segítenek ebben:

1.      Hálaadó füzet: A Stuart Financial Group alapító-vezérigazgatója, Bryan Slovon vezet egy hálaadási naplót. A naplóban mindig leírja, mi az, aminek örül, mi történt vele, mindezt azért, hogy a pozitívumokra koncentráljon az életében és a karrierjében is, a negatívumokat pedig így képes legyőzni.

2.      Reggeli test- és agytorna: Douglas Vermeeren nevéhez köthető a Personal Power Mastery nevű önfejlesztő program. A hatékonyság érdekében minden reggel brazil ju-jitsu edzést tart, hogy megőrizze testi erőnlétét, és szellemi éberségét. Az élet iskolájában diáknak tekinti magát, ezért minden nap olvas, frissíti ismereteit, hiszen minden nap tanul valami újat, és ez segít, hogy tapasztaltabb legyen, és bölcsebb.

3.      Lépést tartani a trendekkel: Ha sikeres emberek akarunk lenni, akkor tisztában kell lennünk az új trendekkel, a beszédtémákkal, az új divathullámokkal, hogy mik érdeklik most a fiatalokat. Ha gyerekünk van, könnyebben tudunk lépést tartani az újdonságokkal, a generációjukkal. Ha pedig nincs, akkor érdemes ismeretségi körben, vagy rokonságban tájékozódni. Harmadik opcióként pedig ott van a közösségi média, ahol bármit kiposztolhatunk, ami érdekel minket. A Life Care Funding vezérigazgatója, Chis Orestis például a saját kamasz gyerekeitől sajátítja el a fiatalabb korosztály ízlését, tudását, hogy mik az új trendek és mindig meglepődik, hogy mennyivel előrébb járnak már. Emellett rendszeresen rákeres olyan dolgokra az interneten, ami számára ismeretlen, de már hallott róla. Csekkolja a többi piaci szereplőt, és az új szakkifejezéseket is, mindezt azért, hogy ne maradjon le a többiektől, hanem folyamatosan piacképes maradjon.

4.      Ne szörfölj túl sokat: Mindenki számára ismerős az az érzés, amikor belefeledkezünk a világhálón való szörfölésbe, de közben valódi munkát nem végzünk. Mondhatnánk úgyis, hogy csak pazaroljuk az időnket, ennek azonban nem a munkanapokon van a helye. Óvatosnak kell lennünk az interneten való szörfölgetéssel, nem szabad elvesztegetnünk a munkaóráinkat, hiszen ez alatt az idő alatt olyan fontos embereket érhetünk el, mint a kollégák, beszállítók, üzleti partnerek, kliensek. A szörfölgetésre pedig ott a pihenőidő, az ebédidő.

5.      10 órás limit: Marco Kozlowski cégvezetők tanácsadójaként keresi a kenyerét, és szerinte az a siker titka, ha a legfontosabb dolgok nagy részét délelőtt 10 óráig elvégezzük. Vagyis, minden reggel állítsunk fel magunknak prioritásokat, hogy mik azok a dolgok, amelyek halaszthatatlanok, és kezdjük ezekkel. Ha a nagy részüket sikerül megcsinálnunk, akkor az motivációt ad egész napra.

6.      Kipipálva: Sokat segíthet, ha listázzuk azokat a feladatokat, amelyeket már elvégeztünk. Paul Ratoff, a Strategy Development Group vezetője például naplót vezet arról, hogy miket sikerült elvégeznie a munkanapjain, úgy, mint értekezlet, tárgyalás, telefonbeszélgetés, elvégzendő feladatok. Azt is feljegyzi például, ha egy adott feladattal már nem kell tovább foglalkozni, így tudja, hogy mire kell még időt szakítani, és mire nem.

7.      8 óra alvás korai keléssel: A kevés alvástól csökkenhet testünk energiaszintje. Azok, akik álmatlanságban szenvednek, 4-5 óra alvással is képesek maximális teljesítményt nyújtani, sok embernek azonban ennél több alvásra van szüksége, hogy jól teljesítsen és produktív legyen. Akikben buzog a tettrekészség, azoknak a szervezet már ráállt arra, hogy fel kell kelni és csinálni kell, az elméjük is így jár, a későn kelőket pedig a lustálkodás vonzza jobban, nem a cselekvés.

8.      Telefonálni, ha kell: A hatékonyságot az is növelheti, ha a telefonos ügyeinket a nap egy bizonyos részére tervezzük, így a nap többi részében nyugodtan végezheti a dolgait, saját tempójában dolgozhat, és nem kell megszakítani a telefonálás miatt.

9.      Érdekel, hogy…: Egy tudásvezérelt, tanulékony cégvezető egy nap többször is felteszi a kérdést, hogy: „Érdekelne, hogy…”, vagy ennek valamilyen változatát. Nagyon sokszor a beosztottakra marad ennek, vagy ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása, és ha nem biztosak a dolgukban, akkor a kérdés segít nekik, hogy elgondolkodjanak és megpróbáljanak kitalálni valamit. Egy menedzsernek például nem kell mindenre tudni a választ, viszont le kell tudni szűrnie, hogy helyes-e az adott eljárás, célravezető-e vagy sem.