Helyi kisvállalkozások térhódítása a nemzetközi piacon 1. rész

kkv-k sikere a nemzetközi piacon
 

Helyi kisvállalkozások térhódítása a nemzetközi piacon 1. rész

Mi kell ahhoz, hogy egy vállalat mérhető üzleti sikereket érjen el? Többek között a vevőkör folyamatos bővítése, az online értékesítés ugyanis hatalmas lehetőségeket rejt a vevőkört tekintve. A virtuális világban a világ bármely területén potenciális vevők milliói érhetők el a termékeinkkel. A vállalkozások nemzetközi szintre emelésében, és az e-kereskedelem rejtette lehetőségek kiaknázásában a PayPal tanácsai segítenek.

Fontos, hogy mindig határozzuk meg a célpiacainkat. Elsősorban azt kell eldöntenünk, hogy melyik az az ország, ahol termékeinkkel, szolgáltatásainkkal meg szeretnénk jelenni a piacon. A célország kiválasztása előtt azonban érdemes a saját adatainkat is elemezni, hogy megtudjuk, melyek azok az országok, ahol egyáltalán igény van az általunk forgalmazott termékekre, és ezeken a piacokon próbáljuk meg növelni jelenlétünket, például egy termékünk tesztelésével.

A Dawanda kézzel késztett divattermékekkel foglalkozik az online piacon. Egy jelentést készített a fprgalmi adatairől, amely szerint a magyar termékek iránt a legnagyobb kereslet Németországban, Ausztriában, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Olaszországban, Hollandiában és Svájcban. A legkelendőbb termékkategóriának a DIY kellékek mondhatók, úgy, mint gyöngyök, kötöttáruk, ékszerek, szövetek, ruhák és gyerek kiegészítők.

A Dawanda képviselője elmondta, hogy a kelet-európai eladók részéről jelenleg is aktívan folynak az értékesítések, és jelentős fejlődési lehetőségek nyílnak meg a határon átnyúló kereskedelemmel a régió kereskedőinek. A vállalat forgalmát is élénkítené, ezért mostantól a PayPal részére fizetendő tranzakciós díjat is tartalmazza a 10,5%-os kereskedői jutalék, vagyis ez azt is jelenti, hogy a PayPal használatának nincsenek járulékos költségei.

Azok a fogyasztók, akik kisebb országokban élnek, jobban hajlanak arra, hogy külföldön vásároljanak. Az online vásárlóknak ráadásul a 38%-a azért szereti jobban a határon túli vásárlást, mert ott megkapnak olyat, amit itthon nem, illetve 76% szerint az árak is kedvezőbbek egy külföldről történő esetén. 

Teteje