A kihagyhatatlan tartalommarketing

 

A kihagyhatatlan tartalommarketing

Mostanában sokat halljuk ezt a kifejezést: tartalommarketing. Nem lehet enélkül az interneten előre jutni. Aki csak tanácsot ad, mind azt tudja mondani, legyen egyedi, értékes, figyelemfelkeltő, érdekes és sok. Egy weboldal meg kell, hogy feleljen a mai elvárásoknak, melyeket a google és a látogatók követelnek meg.

A folyamatos kommunikáció, jelenlét szükségszerű, hiszen rengeteg információ éri az embereket. Ahhoz, hogy ne felejtsenek el, ne terelje el túl sokáig más valami a figyelmüket, nekünk is rendszeresen fel kell bukkannunk valahol.

Aki keres, az talál. Ez még mindig így igaz. Találjanak rád is a felhasználók, a keresők.

Az egyik, amit meg kell tenni, amire nagy hangsúlyt kell fektetni, a tartalommarketing. Hiszen más online marketingfogás nem nagyon maradt.
Így nincs mese, neki kell veselkedni. Ha meg tudjuk fizetni, alkalmazhatunk újságírókat, ha nem, akkor saját magunknak kell megoldani valahogy. Egy kreatív kolléga a cégnél, egy gyors gondolkodású és kezű családtag is megírhatja a tartalmainkat.

A hatásos tartalom sok időbe vagy sok pénzbe kerül. Ezen kívül nem mutatható ki egyértelműen a megtérülése. Bizony elég bizalmat kell megszavaznunk neki. Ennek senki nem örül, de mégis a tapasztalatok azt mutatják, aki kellő gyakorisággal jelentet meg cikkeket, tartalmakat, valahol észrevehető a fellendülés.

Több kérdés is felmerül ennek kapcsán.

1. Milyen gyakran érdemes tartalmat megjelentetni?
Ma már nem elég néha-néha megírni egy blog-oldalba valamilyen bejegyzést, egy-két kulcsszóval, aztán reménykedni, hogy ez segít a Google találatok legelejére kerülni. Csepp a tengerben. Jelenleg úgy tűnik hetente legalább 10-20 cikket is meg kell írni és kitenni.
Vannak cégek, akik a tartalom marketingre építik az egész stratégiájukat. Gyakran egy–egy kampány legelején készítenek több száz cikket, amiből akár több hónapon keresztül napi 50-10 felkerül a netre. Ehhez alkalmaznak főállásban embereke, akik csak ezzel foglalkoznak. Így biztosan el lehet várni nagyobb eredményeket.

2. Ki írja meg a cikkeinket?
Én magam írjak, egy kollégámra bízzam, vagy külsősre? Pénz és idő függvénye, no meg egy kis tehetség is kell hozzá. A legjobban a főnök tudja mit akár, de általában neki van a legkevesebb ideje. A kompetenciája biztosan megvan, de nem mindenkit áldott meg az ég írói vénával. Szóval, ha mi nem tudjuk elkészíteni a saját tartalmainkat, meg kell bíznunk valakit, akit nagyon jó szemmel kell kiválasztanunk, ki legyen az, aki reprezentálhatja cégünket a sorok között.
Külső munkatársat is választhatunk, akit meg kell fizetni. Legyen az ügynökség vagy önálló cikkíró. Különböző árakkal dolgoznak az elérhető emberek, ezért érdemes előre tájékozódni.

3. Milyen módon kerüljön fel a cikkünk az internetre?
Ma már nem elég a Facebook (sőt kimutatták, hogy sokan nem szeretik a hírfolyamban olvasni a márkákról szóló írásokat, hisz nem azért nézelődnek ott) és a legtöbb esetben a saját weboldalra feltöltött tartalmak sem repítenek előre a keresőkben. Ezért bejáratott oldalakra, online magazinok, portálok és a google hirdetések segíthetik cikkeinket előre jutni.

4. Mit várhatunk el a tatalom marketingtől?
Sokan azt gondolják, hogy a tartalommarketing célja a bevétel növelése. Ezt viszont nem közvetlenül ettől kell várni. Így ismertséget, látogatottságot kapunk. Tudjuk mérni az oldalmegtekintéseket, az oldalon eltöltött időt, és a megosztásokat, letöltéseket vagy feliratkozásokat.
Az eladásban inkább a konkrét ajánlat hozhat, melyre a megírt cikk mutat. Ha jó a termékünk és az ajánlatunk, biztosan esz vásárlónk is. A google hirdetések sem garantálják a bevételt. Általuk elől van a hirdetésünk, jellemzően, ha figyelemfelkeltő a hirdetési szöveg, lesznek megtekintések is. Ha pedig egy visszautasíthatatlan ajánlatot tettünk közzé, biztosan lesz megrendelés is.
A tartalommarketing inkább közvetetten hozhat eredményeket a legkülönbözőbb értékesítési csatornákon.
Ezért nagyon nem mindegy a tartalom minősége, érdekessége és gyakorisága.

Ha ebben kérnek segítséget, mi magunk szívesen állunk rendelkezésre.

Hívja a következő telefonszámot: 06(70)426-7014
Üdvözlettel: S.P.C. WebMédia csapata

A cikk partnere: 

Teteje