A kisvállalkozások és nemzetközi piacok 2. rész

kkv nemzetközi piac
 

A kisvállalkozások és nemzetközi piacok 2. rész

A nemzetközi piacra való belépés előtt elengedhetetlen, hogy megismerjük a célpiacot jellemző fizetési szokásokat, hiszen ez az a kritikus pont, ahol az ügyfelek elállhatnak a vásárlástól. Az esetek többségében a fogyasztók azt szeretik, ha helyi valutában fizethetnek, ha viszont ez nem lehetséges, akkor feltétlen meg kell adni a váltási árfolyamot, hogy a vevő tudja, mennyit ad ki az adott termékért.
A vásárlók számára továbbá az is fontos, hogy a számukra ismert és megbízható fizetési lehetőségek rendelkezésre álljanak. A legjobb fizetési eszközök közé került a PayPal a biztonságosság, az eladókat és vevőket védelmező szabályzat és az egyszerű használhatósága miatt.

Az online felületen vásárlóknak a 38%-a nagyobb eséllyel vásárol külföldről, ha látja, hogy rendelkezésére áll egy biztonságos fizetési mód, hiszen szeretnének biztosak lenni abban, hogy akkor is védve vannak, ha nem úgy sikerül valami, ahogy szerették volna. Vagyis, ha rendelkezésükre áll egy biztonságos fizetési mód, akkor az alacsony kockázat is növelheti a vevők vásárlási kedvét.
Nem elhanyagolható a helyi jogszabályok ismerete sem, hiszen minden országban mások az adók és kötelezettségek mértékei a termékekre vonatkozóan. A termékekre vonatkozó szabályokat mindenkinek meg kell értenie, az ügyfeleket pedig minden esetben tájékoztatni kell az esetlegesen felmerülő költségekről. Vámköteles csomagoknál például a vámnyomtatvány elhelyezése elengedhetetlen.

A szállítási információkat szintén minden esetben egyértelművé kell tenni, ez alapvető elvárás. Egyértelmű szállítási információkat adjunk meg olyan helyen, amelyet a vásárlók könnyen megtalálnak, ami tartalmazza a szállítás idejét és költségét, illetve a visszaküldéssel kapcsolatos szabályzatnak is elérhetőnek kell lennie. Itt a saját költségeinket is érdemes kiszámolni. Az online fogyasztók 37%-a nagyobb eséllyel vásárol külföldről, ha tudja, hogy a szállítás ingyenes.

A piacra lépés megtervezése ugyanolyan fontos lépés, mint a fent említett tényezők. Számos lehetőség áll rendelkezésre a külföldi piacokon történő megjelenésre. Ilyen lehet például egy már létező online piactér, aminek előnye, hogy alacsony költségen is nagyszámú vevő érhető el, a termékek iránti kereslet felmérésekor nincs kockázat.
Ha önálló webshopunk van, akkor érdemes elsőként kiemelni a tényeket, mint például, hogy az oldal külföldi megrendeléseket is fogad, ehhez kapcsolódóan pedig a szállítási feltételekről is ad információkat. A legjobb megoldás pedig egy olyan weboldal, ami bizonyos piac/piacok fogyasztói igényei szerint van kialakítva, a termékek bemutatásához teljes körű rugalmasságot ad, és az adott ország legnépszerűbb keresőmotorjához is optimalizálva van. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy ami nálunk hatékony, az más országban nem biztos, hogy az.

A külföldi kereskedelem lehetőséget ad arra, hogy más országok célközönségeivel is megismertessük vállalkozásunkat és termékeinket. De mindig ellenőriznünk kell, hogy helyesek-e a megadott információk, működnek-e a funkciók, mint például pénznemváltás, vagy éppen a szállítási költségek számolása.

Teteje