Maradjunk piacképesek az online területen 1. rész

webáruház, online vásárlás
 

Maradjunk piacképesek az online területen 1. rész

Az internetes árukereskedelemben sokan fantasztikus lehetőséget látnak, nem indokolatlanul.  Hiba lenne azt gondolnunk, hogy könnyű területről beszélünk. Az itthoni piacon az újak helyett a régi vevőkben lehet a potenciál, de csak úgy válhatunk sikeressé, ha figyelemmel kísérjük a változásokat. Lássuk, mire kell odafigyelni!

A 2015-ös évben 270 milliárd forint volt a teljes online kiskereskedelmi bevétel a GKI Digital információi szerint. A közeljövőben nyilvánosságra kerülő 2016-os adatok az előzetes becslések szerint azt példázzák majd, hogy a hazai piac megugrotta az egymilliárd eurós csúcsösszeget. Ez a tény 15-18%-os erősödést jelent. Hihetetlen, de ott járunk, hogy 2,5-2,7 millió személy vett már valamilyen terméket internet segítségével. Azonban ez a szám nem tartalmazza a kuponos oldalak, repülőjegyek és szállásfoglalások szegmensét. Ez a trend mostanság nem fog fentebb menni, stagnálás következik be. Ennek magyarázata az, hogy a magyar jövedelmi színvonal nem emelkedik – emelte ki a Piac & Profit Webáruház trendek 2017 elnevezésű szakmai rendezvényén Madar Norbert a GKI Digital divízióvezetője.

Ezért az online kereskedőknek prioritásként nem az új vásárlók megkaparintására kellene fókuszálniuk, hanem a régi vásárlói garnitúra stabilizálására és magukhoz kötésére. Ennek sikerességét már a friss adatok is példázzák. A  vásárlók 35, a megrendelések 65%-a olyan emberek közül kerülnek ki, akik több mint tíz alkalommal vettek már valamit az adott web áruházban.

Látható, hogy a vaskos profit nem abban van, ha olyanok győzködésén ügyködünk, akik még soha nem vásároltak, hanem abban, ha az alkalmanként rendelők folyamatos és törzsvásárlókká válnak.  Ilyen téren sokat tudnak segíteni a profi ajánló rendszerek.  A megfelelő, hatásos és jól eltalált üzenetekkel lehet jelentős hatást kiváltani.

A cikk partnere: 

Teteje