Az internetes árukereskedelemben sokan fantasztikus lehetőséget látnak, nem indokolatlanul. Hiba lenne azt gondolnunk, hogy könnyű területről beszélünk. Az itthoni piacon az újak helyett a régi vevőkben lehet a potenciál, de csak úgy válhatunk sikeressé, ha figyelemmel kísérjük a változásokat. Lássuk, mire kell odafigyelni!
A 2015-ös évben 270 milliárd forint volt a teljes online kiskereskedelmi bevétel a GKI Digital információi szerint. A közeljövőben nyilvánosságra kerülő 2016-os adatok az előzetes becslések szerint azt példázzák majd, hogy a hazai piac megugrotta az egymilliárd eurós csúcsösszeget. Ez a tény 15-18%-os erősödést jelent. Hihetetlen, de ott járunk, hogy 2,5-2,7 millió személy vett már valamilyen terméket internet segítségével. Azonban ez a szám nem tartalmazza a kuponos oldalak, repülőjegyek és szállásfoglalások szegmensét. Ez a trend mostanság nem fog fentebb menni, stagnálás következik be. Ennek magyarázata az, hogy a magyar jövedelmi színvonal nem emelkedik – emelte ki a Piac & Profit Webáruház trendek 2017 elnevezésű szakmai rendezvényén Madar Norbert a GKI Digital divízióvezetője.
Ezért az online kereskedőknek prioritásként nem az új vásárlók megkaparintására kellene fókuszálniuk, hanem a régi vásárlói garnitúra stabilizálására és magukhoz kötésére. Ennek sikerességét már a friss adatok is példázzák. A vásárlók 35, a megrendelések 65%-a olyan emberek közül kerülnek ki, akik több mint tíz alkalommal vettek már valamit az adott web áruházban.
Látható, hogy a vaskos profit nem abban van, ha olyanok győzködésén ügyködünk, akik még soha nem vásároltak, hanem abban, ha az alkalmanként rendelők folyamatos és törzsvásárlókká válnak. Ilyen téren sokat tudnak segíteni a profi ajánló rendszerek. A megfelelő, hatásos és jól eltalált üzenetekkel lehet jelentős hatást kiváltani.