Maradjunk piacképesek az online területen 2. rész

online kereskedelem, e-piac, webshopos értékesítés
 

Maradjunk piacképesek az online területen 2. rész

Milyen irányban lesz a változás?

Mire kell készülnünk ezen a hirtelen változó piacon?

Az omnichannel lesz a megoldás?

Az internetes kereskedőknek a fizikai infrastruktúra idegen, a fizikaiaknak pedig az online, pedig úgy tűnik, szimbiózisban szükséges együtt működniük. Ezért az lesz sikeres, aki ilyen elgondolás alapján működik, vagyis az omnichannel értékesítés mellett teszi le a voksát.  Noha a vevők preferálják a komfortos és kompakt online vásárlást, a személyesen látogatott boltokra természetesen még mindig szükség van.

2.                  A kiszállítás a legkardinálisabb kérdés

A vevők hamar szeretik megkapni, amit rendeltek. A leghatalmasabbakkal ilyen téren sem lehet versenyre kelni. Az Amazon olyan gyorsan kézbesít, hogy a szakember vélekedése szerint az már gyakorlatilag nem lehet nyereséges a vállalatoknak. Tehát a szupergyors kiszállítás inkább csak a marketingfogás eleme. A mamut cégnél munkába állítottak autókat olyan termékekkel, amelyeket még soha nem vásároltak, de elemzések szerint az adott terminusban az adott térségben meg fogják vásárolni. Úgy kalkulálnak, hogy a nap végeztével a furgonok üresek legyenek. Ha ezt a tempót nem is éri el egy magyar e-kereskedő, szavatolható, hogy a szállítmányozás elsőrendű szerepet kap a győzelemben.

3.                  A mamutcégek határozzák meg a svungot

A küzdelem voltaképpen az Alibaba és az Amazon internetes piactér között folyik ezen a piacon. Aki ringbe szeretne szállni, hozzájuk viszonyítva szükséges olyasmit nyújtania, amivel elhappolhatja a vásárlókat, hiszen egy nem tökéletes webáruházi kiszolgálásért senki nem fog kompromisszumot kötni és feladni a jól bevált és kedvenc webshopját

4.                  Nem az a számít, milyen közvetlen piac, hanem, hogy számunkra mennyire előnyös

A parányibb cégeknek számtalanszor azt tanácsolják, hogy ha az internacionális piacra szeretnének belépni, első lépésként a környező országokban gondolkodjanak. Közel sem biztos, hogy ezekre kell összepontosítani. Releváns elemzéssel és taktikus hozzáállással pontosan a mi termékünkre éhes ügyfeleket találhatunk, amelyeket megfelelő lebonyolítással ki is tudunk szolgálni. Léteznek olyan magyar kisvállalkozások, amelyekek például külföldön értek el nagy sikereket. A szakemberek azt javasolják azoknak, akik online kereskedőként kiaknázatlan piaci rés után kutatnak, hogy azt kontrollálják elsőként, egy piactéren való megjelenéssel. Ez egy igazán pénztárcabarát alternatíva, amely védelmet is ad egyben.

Teteje