Maradjunk piacképesek az online területen 2. rész

online kereskedelem, e-piac, webshopos értékesítés
 

Maradjunk piacképesek az online területen 2. rész

Milyen irányban lesz a változás?

Mire kell készülnünk ezen a hirtelen változó piacon?

Az omnichannel lesz a megoldás?

Az internetes kereskedőknek a fizikai infrastruktúra idegen, a fizikaiaknak pedig az online, pedig úgy tűnik, szimbiózisban szükséges együtt működniük. Ezért az lesz sikeres, aki ilyen elgondolás alapján működik, vagyis az omnichannel értékesítés mellett teszi le a voksát.  Noha a vevők preferálják a komfortos és kompakt online vásárlást, a személyesen látogatott boltokra természetesen még mindig szükség van.

2.                  A kiszállítás a legkardinálisabb kérdés

A vevők hamar szeretik megkapni, amit rendeltek. A leghatalmasabbakkal ilyen téren sem lehet versenyre kelni. Az Amazon olyan gyorsan kézbesít, hogy a szakember vélekedése szerint az már gyakorlatilag nem lehet nyereséges a vállalatoknak. Tehát a szupergyors kiszállítás inkább csak a marketingfogás eleme. A mamut cégnél munkába állítottak autókat olyan termékekkel, amelyeket még soha nem vásároltak, de elemzések szerint az adott terminusban az adott térségben meg fogják vásárolni. Úgy kalkulálnak, hogy a nap végeztével a furgonok üresek legyenek. Ha ezt a tempót nem is éri el egy magyar e-kereskedő, szavatolható, hogy a szállítmányozás elsőrendű szerepet kap a győzelemben.

3.                  A mamutcégek határozzák meg a svungot

A küzdelem voltaképpen az Alibaba és az Amazon internetes piactér között folyik ezen a piacon. Aki ringbe szeretne szállni, hozzájuk viszonyítva szükséges olyasmit nyújtania, amivel elhappolhatja a vásárlókat, hiszen egy nem tökéletes webáruházi kiszolgálásért senki nem fog kompromisszumot kötni és feladni a jól bevált és kedvenc webshopját

4.                  Nem az a számít, milyen közvetlen piac, hanem, hogy számunkra mennyire előnyös

A parányibb cégeknek számtalanszor azt tanácsolják, hogy ha az internacionális piacra szeretnének belépni, első lépésként a környező országokban gondolkodjanak. Közel sem biztos, hogy ezekre kell összepontosítani. Releváns elemzéssel és taktikus hozzáállással pontosan a mi termékünkre éhes ügyfeleket találhatunk, amelyeket megfelelő lebonyolítással ki is tudunk szolgálni. Léteznek olyan magyar kisvállalkozások, amelyekek például külföldön értek el nagy sikereket. A szakemberek azt javasolják azoknak, akik online kereskedőként kiaknázatlan piaci rés után kutatnak, hogy azt kontrollálják elsőként, egy piactéren való megjelenéssel. Ez egy igazán pénztárcabarát alternatíva, amely védelmet is ad egyben.

A cikk partnere: 

Teteje