Mi várható 2017-ben?

 

Mi várható 2017-ben?

Az informatika, a technika világában annyi újítás várható, hogy nem győzünk majd kapaszkodni, hogy követni tudjuk.

Ezek a változások nagyon kiváló lehetőségek lesznek a cégek számára, amelyet ki tudnak használni a marketing, az értékesítés, vagy a vállalatirányítás területén. De magánemberként is nagy hasznát vesszük a technológiai újításoknak, például a drónok szállítanak, a hűtők rendelnek helyettünk, vagy a GPS-t már ismerjük, ami megmondja nekünk, merre menjünk.

Egyre több digitális alapon működő vállalkozás lesz, melyek befolyásolják a foglalkoztatási szektort. Példaképpen: ha elterjed az intelligens hűtővel történő automatikus rendelés, amikor maga a rendelés feldolgozása is automatikus, a kiszállítást pedig drón végzi, ebben a rendszerben nincs szükség sofőrre, vagy éppen bolti alkalmazottakra.

Másrészről a vásárlókat nagy számban el kell érni és a kapott információkat pedig fel kell dolgozni. Emiatt ezen az oldalon lesz szükség nagyobb számú munkaerőre. Tehát az emberek foglalkoztatása ugyanúgy szükséges lesz, csak át alakul majd a területi elosztás. Ez az előrejelzés pár évig még nem várható, hogy nagyon jellemző lesz, de azért érdemes felkészülni rá.

Várható egy kb 30 százalékos költségcsökkenés, ami az okoseszközök elterjedésével kapcsolatos. Lesznek olyan globális szállítók a piacon, amelyek ezeket az eszközöket menedzselő szolgáltatásokat kínálnak.

A szolgáltatásokat elváró fogyasztók igényeit követik a digitális üzleti modellek. A bizniszek folyamatai is fokozatosan áttevőnek a munka alapú, technológiai támogatású modellről a digitális alapú, de emberi támogatású változatra. Emberi munkaerőre mindig szükség lesz, csak átalakul, hogy mely területeken. Adatok értelmezése és a beavatkozás szükségességének

A vállalkozásoknak muszály lesz átalakulni egy gyorsan reagáló, digitális átállásra képes rugalmas rendszerré.  A versenyben maradáshoz ez feltétlenül szükséges lesz. A folyamatok szervezését a változásokra kell építeni. 

Jövőre az is változik majd, hogy a termékek fejlesztése helyett inkább a fogyasztói élmény növelésére fognak költeni a vállalatok. A vásárlói élmény mindenekfelett meghatározza majd a piaci verseny feltételeit.  

Ami nagyon sokat tud változtatni: az a 3D nyomtatás elterjedése, hiszen a rövid idő alatt elérhető személyre szabott termékgyártást teljesen ki tudja váltani. Ez megváltoztatja a gyártással foglalkozó cégek lehetőségeit, valamint az internetes kereskedelemét is. Ezek a változások időbe telnek. Felkészülni azonban nem árt.

Teteje