Négy alappillér a sikeres vállalkozáshoz

sikeres vállalkozás építés
 

Négy alappillér a sikeres vállalkozáshoz

Mi kell egy saját vállalkozáshoz? Egy remek ötlet a zsebünkben, töretlen lelkesedés és nem utolsó sorban elegendő anyagi forrás a számlánkon. Ezek a legszükségesebbek egy vállalkozás elindításakor és általában meg is van. A sikerhez azonban ennél több kell, olyan elemek, amikre stabilan támaszkodhatunk, és ha ez mind meg van, akkor nem maradnak el a várva várt eredmények.

1. Életképes, megvalósítható ötlet: Ha valakiben felmerül egy ötlet, és azt megosztja másikkal, akkor természetes, hogy fantasztikusnak és zseniálisnak hiszi. De utána gondolt, hogy megcélozta-e azt a piaci rést, amelyiket el szeretné érni? Megfelelő piackutatást végzett? Megfigyelte és elemezte a konkurenciát? Mindenesetben az a legfontosabb, hogy informálódjunk az aktuális trendekről az adott iparágban, nézzük meg a konkurenciát és azt, hogy mi miben vagyunk jobbak, miben más a mi termékünk vagy szolgáltatásunk és emeljük ki. Addig formáljuk ötletünket, amíg igazán különleges és egyedi nem lesz, amire a vevőknek szüksége van.

2. Remek vezető: Számos vállalkozás a tulajdonos irányítása alatt gyarapodik, egy idő után azonban elérkezik az a pont, amikor egyre több feladat jön, pörög az üzlet. Ilyenkor már érdemes átgondolni, hogy mi az, amit a tulajdonosnak kell ellátni, és mik azok a feladatok, amikhez már jól képzett munkaerő szükséges, például egy marketing vagy HR területre.

3. Lojális kollégák: A jó vezetés és a piacképes termék korántsem elég a sikerességhez, elkötelezett, lelkiismeretes, megfelelő kollégák is kellenek, hogy komoly eredményeket érjünk el. Ha speciális szakmai tudást igényel egy adott feladatkör, akkor érdemes bevállalni, hogy magasabb fizetést adunk, így hosszú távon nálunk maradhat a munkavállaló. Legyen kiemelt szerepe a csapatnak, a csapat összetételének és a csapatépítésnek, tartsuk szem előtt, hogy hogyan érzik magukat a kollégák, működjön a kölcsönösség elve.

4. Erős sales: A legfontosabb pillér a négy közül talán a sales, a sales munkatárs, vagy a sales részleg. Bármilyen jó is a termékünk, vesztesek vagyunk, ha nincs egy olyan emberünk, aki képes akár lyukat beszélni a vevők hasába és meggyőzni őket, hogy igenis a mi termékünk a legjobb, ezenkívül folyamatosan tartja velük a kapcsolatot, figyeli az igényeiket.

Teteje