Egyre többet vásárolunk az interneten, webáruházakból vagy katalógus oldalakról. Az e-kereskedelem virágzása még nem egyenlő a digitális fizetés ugyanilyen arányú elterjedésével. A statisztikák azt mutatják, hogy még mindig jobban szeretünk személyesen vagy utánvéttel fizetni. Talán még nem barátkoztunk meg teljesen a virtuális pénzzel, vagy a digitális ügyintézéssel. Gyorsan fejlődik a technika, de mi még nem látjuk át ilyen ütemben.
Hazánkban az online kereskedelem piaca 18 %-al bővült az idén és a webáruházak forgalma 30 %-al növekedett (15 milliárd forint). Ez azt jelenti, hogy egyre szívesebben vásárolunk az interneten keresztül.
A felmérések azt is kimutatták hogy a digitális pénzügyi megoldásokat még nem szeretjük ennyire. Amikor webshopokban vásárolunk, a legtöbbször még mindig utánvéttel fizetünk. Bizalmatlanság vagy a digitalizációban való kis jártasság az ok?
Sok olyan pénzügyi ismeret van, amellyel tisztában kell lennünk az online vásárlás választásakor.
Például: Melyik bankkártya mire alkalmas, milyen szolgáltatásokat foglal magában, a vásárlás után milyen visszaváltási szabályok érvényesek az adott termékre vagy szolgáltatásra.
Az online vásárlás lehet izgalmas és érdekes, lehet gyors vagy időigényesebb. Attól függ, mennyire vagyunk jártasak a technikai lehetőségekben. Ha teljes kényelemre vágyunk, akkor választhatjuk a totálisan automata ügyintézést és digitális fizetést. Ha ez nem annyira fontos, és jobban szeretjük magunk a kezünkbe venni a pénzünk kezelését és a vásárlást, akkor az utánvétes fizetést választjuk.
Mindenesetre közeledik a karácsony. Így vagy úgy, de vásárolni fogunk!