Praktikus pénzügyi tippek vállalkozásoknak

pénzügyi sikerek, vállalkozások
 

Praktikus pénzügyi tippek vállalkozásoknak

40 000-nél is többel csökkent a magyar vállalkozások száma csupán 4 év alatt, hiába jegyeznek be évente 10 000 új céget. Hazánkban nem egyszerű nyereségesen működtetni a vállalkozásokat. A gazdasági törvényekre nem jellemzőek, hogy cégnövekedés fókuszált módon szabályoznának. Extrém magas a dolgozók alkalmazási költsége, sőt minél több profitot termel a vállalat, annál magasabb összegű adót kell befizetnie.

Miként léphet túl egy vezető a fenti gondokon?

Ne menjünk el azon tény mellett, a főnököket duplán megadóztatják, hogy ha szeretnék a nyereségük egy részét „kivenni”. Nem meglepő, hogy ilyen kondíciók között szinte naponta húzzák le a rolót a vállalatok.

Mérvadó szempont, hogy a profitot nézze, ne pedig az árbevételt. Egy kolosszus árbevétellel bíró cég is csődbe mehet, ha a beérkezett pénzek nem állják a kiadásokat. Folyamatosan vezessünk pontos és valós nyilvántartást a pénzügyeinkről.
Ezen kívül alapvető, hogy rendelkezzünk tartalékokkal.

Az alábbiakban pár javaslat, amivel egyenesbe hozhatja cége fiskális ügyeit:

- Különítsen el megfelelő mennyiségű összeget a marketing- és értékesítési folyamatokra, hogy minél több ügyfél ismerhesse meg a termékeket, szolgáltatásokat. Kizárólag marketingre áldozzon, és csakis olyanra, amely már bizonyított, és szilárd eredményeket kreál. Az értékesítők bérezésénél alakítson ki jutalékos rendszert.

- Folyamatosan kínáljon többet a vásárlóinak, mint amit kívánnak, hogy minél szélesebb körben terjesszék vállalkozása jó hírnevét. Ez emelni fogja bevételeit.

- Az árbevételből tegyen el 5-10 százalékot egy tartalékszámlára, vagy ennél nagyobb összegről is szó lehet, de fontos, hogy a gördülékeny ügymenet rovására ne menjen. Ha csak 1 százalékot engedhet meg magának, akkor annyit különítsen el. Majd apránként emelje azt. Ami számít, hogy mindig legyen tartaléka, ha szorult helyzetbe kerül. A félretett összeghez csak végszükség esetén nyúljon. Sarkallja magát arra, hogy ilyen helyzet ne álljon elő. Tökéletesítse a munkafolyamatokat, és tárja fel a lusta, munkát félvállról vevő alkalmazottakat, akik magas selejt- és hulladékaránnyal termelnek. Ne hagyja, hogy ilyen módon dolgozzanak! Apelláljon arra, hogy összes alkalmazottjának legyen hozzáadott értéke a vállalat üzemeléséhez.

- Év kezdetekor dolgozzon ki üzleti tervet a kívánt eredményekről és költségekről.

- Alkosson precíz kimutatásokat a vállalata fiskális szegmenséről, a valósan beérkezett és kifizetésre kerülő pénzösszegekről. Ha a kifizetések erősebbek, mint az árbevételek, akkor csökkentse le a költségeket. Mérlegelje azt, hogy a marketinghez, értékesítéshez, termékhez és a szolgáltatáshoz kapcsolódó kiadásait nem csökkentheti, mert ezek fogják az árbevételét generálni.

- Vesse össze, hogy a reális mutatók mennyiben térnek el a kalkulálttól, és elemezze az okokat. Kövessen el mindent az ügyben, hogy a gyengébb eredmények erősödjenek. Ha a valós érték erősen a kívánt eredmények fölé került, akkor módosítson az üzleti tervén és folyamatosan lebegjen a szeme előtt a kitűzött cél.

Ha csak 1-2 pontját is megszívleli az itt leírtaknak, máris jobb eredményekre számíthat. Ne engedje, hogy a rossz gazdasági helyzet nagymértékben kihasson önre. Legyen mindig tartaléka, ami túljuttatja a nehézségeken, és segíti a cége fejlődését, fejlesztését.

Teteje