Robotok kezében a jövő?

 

Robotok kezében a jövő?

A technológia fejlődésével egyre inkább előtérbe kerül a modern technológia, nemcsak az eszközök használatában, hanem a munkavégzés kapcsán is. Az elkövetkezendő időben már nem fog nagy meglepetést okozni, ha robotokkal találjuk szembe magunkat.

A jövőben ugyanis ez vár ránk.. Az emberi munkaerő helyét lassan átveszik a robotok a hatékonyabb munkavégzés érdekében. Az Oracle a robotokkal kapcsolatban végzett kutatást, amely kimutatta, hogy a vállalatok, márkák 78%-a 2020-ra az ügyfélszolgálatok esetében is alkalmazná a modern technológiát, a VR-t, vagyis a virtuális valóságot. Közel 80%-uk pedig chatbotok segítségével végezné az ügyfelek kiszolgálását.

Ezeknek a digitális önkiszolgálású rendszereknek a megjelenésével egyre inkább háttérbe szorul a személyes kapcsolat, a személyes kommunikáció. Az új rendszer akár több munkakört is veszélyeztethet és háttérbe szoríthat. Az Oracle kutatása szerint ugyanis sok fogyasztó anélkül szeretné megoldani a problémáit, illetve elintézni a vásárlást, hogy beszélnie kellene egy ügyfélszolgálati munkatárssal. A vállalatoknak pedig az a legfontosabb, hogy minden tekintetben megfeleljenek a fogyasztói elvárásoknak.

Ez azonban veszélyeket is hozhat magával, hiszen ha nem tudják megfelelően összegyűjteni és elemezni az adatokat, amelyek a rendelkezésükre állnak, akkor könnyen elbukhatnak. Ráadásul számos vállalat (~60%) nem fektetett még bele jelentősebb energiát, hogy a közösségi médiából származó információkat beintegrálja a profiljába. A nem megfelelő technológia pedig – lásd, ha nem tudja az új technológia megfelelően kezelni a korábbi problémákat, fogyasztói preferenciákat – elégedetlenséghez, csalódottsághoz vezethet a fogyasztók szemében.

A vállalatoknak mindenképp ügyelniük kell arra, hogy maradandó, innovatív élményt nyújtsanak a fogyasztók számára, gyorsan kapjanak segítséget, és a vállalat fokozatosan ismerje ki a vásárlókat, tárja fel az értékes információkat.

Teteje