Több fénnyel több eladást!

 

Több fénnyel több eladást!

Világítással, fényekkel foglalkozó cikksorozatunk jelen részében az üzlethelységek világításával foglalkozunk, nevezetesen azzal, hogyan segítheti eladásait termékeinek jobb megvilágításával.

Önnel már történt olyan, hogy megállt egy üzlet előtt, elbámult a kirakatán, majd valamilyen megmagyarázhatatlan okból be is ment,sőt, akár olyan holmit vett meg,amire korábban nem is gondolt? Ha emlékszik ilyenre, akkor nagy valószínűséggel saját tapasztalatot szerzett arról, hogy a megfelelő fények eladták a portékát Önnek.

A multinacionális márkák értékesítői már régóta tudják, hogy a boltok, üzlethelységek fénytervezése nagyon fontos. Éppen ezért sok pénzt költenek a világításra. Az alábbiakban összeszedtem néhány tippet, ami Önnek is segíthet a nagyobb forgalom elérésében:

1. Teremtsen az eladni kívánt termékhez illő hangulatot! Például egy ékszerüzlet számára a szikrázó, kékesfehér megvilágítás az erős szórt fénnyel előnyös, mert kiemeli az ékszerek csillogását. Divatáruhoz inkább a melegfehér, narancsosnak ható színű fények illenek, az aktuális divatdarabok célzott szpotszerű kiemelésével. Azonban általános szabály, hogy néhány intim termék kivételével a napi világosság érzetét adó fénymennyiség segíteni fog a vásárlók vonzásában.

2. Az újdonságot, akciós termékeket külön megvilágítással emelje ki a háttérből. Az extra fényekkel, szpotokkal kiemelt termékek könnyebben feltűnővé válnak, és ahogy a háttérből kiemeljük őket, a leendő vásárlokat is kíváncsibbá tesszük.

3. Érzékeny tárgyainkat csak LED-es fényforrással világítsuk meg. A bőrök, élénk színű tárgyak a magas UV tartalmú, erős halogén lámpák fényére érzékenyek, már a bemutatási idő alatt öregedni, fakulni kezdenek, így akár néhány hét alatt értéktelenné válhatnak. A LED-es fényforrások nagy fejlődésen mentek át az elmúlt évek során, így kellően erős fényű helyettesítővel megvédheti áruját.

4. Üzletének portálja, bemutató kirakatát kezelje sokkal nagyobb figyelemmel: az első benyomásra csak egyszer van módja. Az üzlet előtt elvonuló nézelődők az azonnal látható kirakat alapján döntik el, hogy betérjenek-e. Ezekben a kirakatokban még fontosabb a megfelelő fényerő, sőt a harmónikus, de figyelemfelhívó színes fények tovább növelhetik az érdeklődést. Fontolja meg a fentieket, és növelje eladásait jobb fényekkel üzletében.

Teteje