Világítással, fényekkel foglalkozó cikksorozatunk jelen részében az üzlethelységek világításával foglalkozunk, nevezetesen azzal, hogyan segítheti eladásait termékeinek jobb megvilágításával.
Önnel már történt olyan, hogy megállt egy üzlet előtt, elbámult a kirakatán, majd valamilyen megmagyarázhatatlan okból be is ment,sőt, akár olyan holmit vett meg,amire korábban nem is gondolt? Ha emlékszik ilyenre, akkor nagy valószínűséggel saját tapasztalatot szerzett arról, hogy a megfelelő fények eladták a portékát Önnek.
A multinacionális márkák értékesítői már régóta tudják, hogy a boltok, üzlethelységek fénytervezése nagyon fontos. Éppen ezért sok pénzt költenek a világításra. Az alábbiakban összeszedtem néhány tippet, ami Önnek is segíthet a nagyobb forgalom elérésében:
1. Teremtsen az eladni kívánt termékhez illő hangulatot! Például egy ékszerüzlet számára a szikrázó, kékesfehér megvilágítás az erős szórt fénnyel előnyös, mert kiemeli az ékszerek csillogását. Divatáruhoz inkább a melegfehér, narancsosnak ható színű fények illenek, az aktuális divatdarabok célzott szpotszerű kiemelésével. Azonban általános szabály, hogy néhány intim termék kivételével a napi világosság érzetét adó fénymennyiség segíteni fog a vásárlók vonzásában.
2. Az újdonságot, akciós termékeket külön megvilágítással emelje ki a háttérből. Az extra fényekkel, szpotokkal kiemelt termékek könnyebben feltűnővé válnak, és ahogy a háttérből kiemeljük őket, a leendő vásárlokat is kíváncsibbá tesszük.
3. Érzékeny tárgyainkat csak LED-es fényforrással világítsuk meg. A bőrök, élénk színű tárgyak a magas UV tartalmú, erős halogén lámpák fényére érzékenyek, már a bemutatási idő alatt öregedni, fakulni kezdenek, így akár néhány hét alatt értéktelenné válhatnak. A LED-es fényforrások nagy fejlődésen mentek át az elmúlt évek során, így kellően erős fényű helyettesítővel megvédheti áruját.
4. Üzletének portálja, bemutató kirakatát kezelje sokkal nagyobb figyelemmel: az első benyomásra csak egyszer van módja. Az üzlet előtt elvonuló nézelődők az azonnal látható kirakat alapján döntik el, hogy betérjenek-e. Ezekben a kirakatokban még fontosabb a megfelelő fényerő, sőt a harmónikus, de figyelemfelhívó színes fények tovább növelhetik az érdeklődést. Fontolja meg a fentieket, és növelje eladásait jobb fényekkel üzletében.