Az ma már nem kérdés, hogy az ügyfelek pozitív érzésének elérése minden fennmaradni akaró cég számára kiemelt fontosságú, sok helyen azonban ennek az attitűdnek még nincs szokása a vállalati stratégiában. Van még mit tenni tehát e tekintetben a cégeknek, eszerint képezni a vezetőket és a munkatársak gondolkodását rávezetni, ennek megfelelő környezetet kialakítani. Annál is inkább, mert az a szolgáltatási szint, ami tavaly még megfelelt, ma már közel sem elegendő. És ez így megy évről-évre. Mindig jobbákell válnia, aki céget vezet.
Honnan tudjuk, hogy az ügyfelek ma kit tekintenek a legjobbnak, amikor választanak, vagyis melyek azok a cégek, amelyek kiemelkedő és maradandó élményt nyújtanak számukra?
Ez kollektív felelősség, a vállalat valamennyi munkatársának szerepe van benne a legfelsőbb szintű vezetőktől a közvetlen ügyfél-kapcsolattartókig. Az igazi eredmény pedig az, amikor az ügyfelek nem csak elégedettek, de aktívan ajánlják az adott szolgáltatót ismerőseiknek.
Az is fontos, hogy a vezető visszajelzést kapjon tevékenységéről a vásárlók, ügyfelek reakciójából, vagyis neki mindig oda kell figyelnie minden részletre.
A szolgáltatások, termékek legyenek olyanok, melyek valóban az ügyfél igényeihez igazodnak, érte vannak és még jobbat is nyújtanak, mint amit ő elvárt.
Mindig egyel többet, mindig egyel jobbat. Jó minőséget, gyorsan, jobb áron. Ma már ez elengedhetetlen és nem csak a piaci verseny miatt - mert az ügyfél gyorsan megtalálja a konkurenciát - ez egy természeti törvény: aki ad, az kap is.