Van-e értelme a SEO-nak?

 

Van-e értelme a SEO-nak?

A témával foglakozó szakemberek kutatásai szerint – ellentétben néhány más szakember aggodalmaival – a SEO, vagyis keresőoptimalizálás még mindig hasznos eszköz ahhoz, hogy termékünkkel, szolgáltatásunkkal az első helyekre törjünk az interneten.  

A Google online trendeket vizsgáló szakemberei megállapították, hogy az emberek igen nagy része 2016-ra teljesen függővé vált mobilkészülékeitől. A felmérések azt mutatják, hogy átlagosan 170 percet internetezünk naponta mobilról, amit főleg otthonunkban, a munkahelyünkön, vagy a szórakozóhelyeken teszünk.

Megvizsgálták, hogy a karácsonyra való felkészülés közben milyen oldalakat látogatunk leggyakrabban. A legtöbb találata az utazással, pénzügyi szolgáltatásokkal, és az autós témákkal foglalkozó oldalaknak van. Ezeken kívül a webáruházakat keressük fel a legtöbbször.

Fontos adat: azok a vállalkozások, amelyeknek a weboldala nem responsive (mobilra optimalizált), a lehetséges vásárlóik 25%-át elveszítik.  

Nem csak a responzivitás juttat előnyhöz. Sokakban felmerült a kérdés, minek van értelme: hirdetés, facebook, keresőoptimalizálás, megfelelő tartalomírás? Erre a kérdésre egy tanulmányban próbálnak választ adni. 

A SEO ellen azzal szoktak érvelni, hogy az embereknek már nincs türelme olvasgatni, gyorsan akarják megtalálni, amit keresnek és a kérdéseikre a választ megkapni, valamint: a SEO nem mérhető. Ez úgy tűnik tévedés.

A Wolfgang Digital idei felmérésében 80 millió weboldalt vizsgáltak, összesen 230 millió dolláros bevétellel. Ebben a tanulmányban több meglepetés is ér bennünket, melyek évekre visszamenőleg átértékelnek téves információkat.  Például a 2%-os konverziós arány jóval alacsonyabb lett, mindössze 1.5% a 80 millió webáruház elemzése alapján.

A fenti ábrából láthatjuk, hogy a legtöbb látogató a Google keresőkön keresztül érkezik (ez 10-ből 4 internetezőt jelent). Tehát mégis fontos a SEO. Azt is szeretnénk tudni, látogatóból hogyan lesz vásárló?
Az eredmények átvizsgálása után a szakemberek arra a következtetésre jutottak, hogy a megfelelő tartalom és az jó helyezés a Google-ban bizalmat épít a látogatókban. Figyelem felkeltés, jó tartalom meggyőzheti az oldalra látogatót, hogy érdemes itt vásárolnia. Sokan bíznak még a hirdetésekben, pedig, mint látható csak 25 % vásárol hirdetésre kattintás után.
Nagyon fontos a weboldal sebessége. Felgyorsult a világ, vele együtt az igények, az elvárások. Általában nem várjuk meg, ha egy oldal lassan töltődik be. A lassan töltődő oldalt gyorsan elhagyják a látogatók. Ezért nézik az elemzők mindig a visszafordulási arányokat.
Nem elég, hogy fizetünk a kattintásokért, tetejébe a Google meg is büntet, mert gyorsan elhagyják az oldalunkat.
Érdemes hát a SEO-ra fordítani a keretekből, optimalizálni a honlapot a képekkel együtt, gyorsítani az oldalt, hogy sok-sok látogatónk és vásárlónk legyen – már idén Karácsonyra is!
 

A cikk partnere: 

Teteje