Az elektromos autók Európa minden szegletét meghódítják

 

Az elektromos autók Európa minden szegletét meghódítják

AZ elektromos autók egyre több európai országban jelentenekműködőképes alternatívát a hagyományos meghajtású járművekkel szemben. Ez a fő megállapítása a LeasePlanflottakezelő cégnemrégibennyilvánosságrahozott éveskutatásának, melyből kiderül továbbá, hogy Norvégia, Hollandia, Svédország és Ausztria a legfelkészültebbek az elektromos járművek térhódítására. Idén előszöra felmérésben szereplő összes ország, így Magyarország is magasabb pontszámot ért el a zöld közlekedésbevezetése kapcsánaz előző év eredményeihez képest, bár a fejlődés mértéke jelentősen eltér az egyesterületeken. A beszámoló szerint a villanyautókra való felkészültség tekintetében a töltési infrastruktúra és az elektromosautó-modellek elérhetősége fejlődött a legnagyobb mértékben.

A LeasePlanátfogó elemzése 22 európai országban, négy tényező mentén vizsgálta az országok felkészültségi szintjét az elektromos járművek elterjedésére. Ezek az elektromos járművek – ideértve a hálózatról tölthető hibrideket is– piacának érettsége, az elektromosjármű-infrastruktúra érettsége, a kormányzati ösztönzők és a LeasePlan elektromos járművekkel kapcsolatban szerzett tapasztalatai az egyes országokban.

Az EV Readiness Index 2019 kutatás főbb megállapításai:

•    A beszámolóból kiderül, hogy a 2018-ban készített Car Cost Indexhez képest a mostani felmérésben szereplő országok mindegyike jobban felkészült az elektromos járművek bevezetésére – elsősorban a hosszabb távok megtételére képes, új elektromosautó-modellek jobb elérhetőségéből és a töltési infrastruktúra fejlődéséből adódóan.

•    Finnország 7 hellyel, Németország 4 hellyel, Portugália pedig szintén 4 hellyel került előbbre a listán a jobb töltési infrastruktúrának, a regisztrált elektromos járművek magasabb százalékos arányának és a vonzóbb kormányzati ösztönzőknek köszönhetően.Az összesítésben Magyarország a 16. helyen áll, megelőzve Olaszországot, Romániát, Szlovákiát, a Cseh Köztársaságot, Görögországot és Lengyelországot.

•    Az elektromosan tölthető járművek piaci részesedéseNorvégiában a legnagyobb 53 százalékkal, majd Svédország (7,6 százalék), Finnország (5,2százalék), Hollandia (5,1 százalék) és Portugália(3,1 százalék) követi a sorban.  Magyarországon ez az arány 1,5 százalék, azonban az újonnan regisztrált járművek esetében a teljesen elektromos autók aránya meglepően magas, 60 százalék, csakúgy, mint Norvégiában.

•    Hollandiában van a legtöbb nyilvános töltőállomás (83.196 db), majd Németország (37.405 db) és Franciaország (34.558 db) következik a rangsorban. Népességszámmal korrigált értékek alapján Hollandia, Norvégia és Luxemburg vezeti a listát (4,8, 4,5 és 1,9 töltőhely 1.000 lakosra vetítve).A felmérés szerint Magyarországon 1.562 nyilvános töltőállomás van, 1.000 lakosra pedig 0,15 töltőhely jut. Hazánkban a gyorstöltők aránya 12,5 százalék, mellyel Németország mögött, a 11. helyen állunk.

•    Az elektromos járművek használatának kormányzati támogatása– mint pl. vételártámogatás, regisztrációs és súlyadó-kedvezmény, vállalati adókedvezmények és alacsonyabb ÁFA-kulcs –szempontjából Ausztria, Írország és Hollandia végzett az élen. Magyarország Lengyelország, Portugália, Görögország, Románia és Szlovákia mellett a középmezőnyben helyezkedik el ebből a szempontból.

„A jogszabályalkotóknak magukhoz kell ragadniuk a kezdeményezést, és összehangoltankell rendezniük a járművekkel kapcsolatos adózási és infrastrukturális kérdéseket, hogy az elektromos autózás valóban reális alternatíva legyen minden európai számára. Bár az EV Readiness Index szerint ez egyre több országra jellemző, még hosszú utat kell megtennünk addig, hogy mindenki villanyautót vezethessen. A környezetbarát járműhasználat az egyik legegyszerűbb lépés, amita klímaváltozás ellentehetünk, ezértfontos, hogy mindenki számára megfizethető legyen a zöld közlekedés” – mondta TexGunning, a LeasePlan CEO-ja.

A LeasePlanCar Cost Index elemzéséről:

  • AzEV Readiness Index 2019elemzésben részt vevő 22 ország: Ausztria, Belgium, Cseh Köztársaság, Dánia, Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Luxemburg, Magyarország, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc, Svédország és Szlovákia.
  • A LeasePlan kötelezettséget vállalt arra, hogy 2030-ra teljes flottájában nullára csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A cég az EV100 nemzetközi üzleti kezdeményezés alapító partnere is, melynek célja, hogy felgyorsítsa az elektromos járművekre való átállást és a használatukhoz szükséges infrastruktúra kiépítését. A projektet a 2017 szeptemberében tartott ENSZ közgyűlés alkalmával a klímaváltozásért felelős csoport indította el.

A LeasePlanről

A LeasePlan 1,8 millió autót üzemeltet több mint 30 országban. A több mint 50 éves tapasztalattal rendelkező vállalat küldetése, hogy ügyfelei számára a legmagasabb szintű, jövőálló flottaszolgáltatásokat nyújtsa, és rugalmasan biztosítson számukra bármilyen autót, bármikor és bárhol. Ezáltal az ügyfelek a saját tevékenységük fejlesztésére koncentrálhatnak. 

A LeasePlan két jelentős és bővülő piacon tölt be vezető szerepet: a LeasePlan üzletág keretében új autókat mint szolgáltatást értékesít, CarNext.com üzletágával pedig a prémium minőségű, három-négyéves használt autók piacára koncentrál. A vállalat lízingtevékenysége a gépjárművek teljes életciklusára kiterjed a vásárlástól a finanszírozáson és üzemeltetésen át egészen a teljes körű szervizszolgáltatásig, amelyeket általában három-négyéves futamidejű szerződések keretében biztosít. A CarNext.com a legmegbízhatóbb használt autók teljes Európát lefedő digitális piactere, melynek segítségével bárki bármikor és bárhol könnyedén juthat a LeasePlan és partnerei flottáiból származó használt autókhoz.

Az 1994-ben alapított LeasePlan Hungária Zrt. a LeasePlan Corporation NV csoport tagja, és Magyarországon a flottaüzemeltetés egyik vezető szakértője. További információért keresse fel a vállalat weboldalát: leaseplan.com

 

Teteje