Az influencer választja a márkát, nem fordítva

 

Az influencer választja a márkát, nem fordítva

Megjelent az Influencer Magazin

A SAKKOM Interaktív nyáron indította el három szakaszból álló influencer marketing kutatássorozatát, melyben először a megbízói oldal, majd a közösségi véleményvezérek, illetve a követők tapasztalatait vizsgálták. A közös nevező mindhárom szereplő esetében a hitelesség, a videósok kétharmada szerint ugyanakkor a hasznosság a legfontosabb. Az adatokat és az esettanulmányokat tartalmazó Influencer Magazin mától online is elérhető az ügynökség weboldalán.

A SAKKOM Interaktív megbízói és ügynökségi kutatásából kiderült, hogy a szakemberek elsősorban az influencer hitelességét mérlegelik az adott kampányhoz legmegfelelőbb személy kiválasztásakor. A Special Effects Mediával együttműködésben a véleményvezérek körében végzett felmérés szerint azonban a követők ezenfelül hasznos, érdekes tartalmakkal (65%) és vicces, szórakoztató videókkal (48%) szeretnének találkozni. „Ha az influencer lát fantáziát a megbízó ötletében, úgy érzi, hogy a mondanivaló a követői számára is izgalmas lehet, és az érdeklődési köréhez passzoló márkát kell képviselnie, szívesen vág bele az együttműködésbe” – mondta el Kozarek Andrea, a SAKKOM Interaktív szakmai igazgatója. A letölthető magazinból az is kiderül, hogy a márka és az ajánlat nagysága, illetve a munkához szükséges idő csak másodrangú az influencerek döntésében. Nem csoda, hogy alaposan megválogatják, kivel akarnak együtt dolgozni, ugyanis az elsővonalas youtuberek átlagosan heti 10-20 megkeresést kapnak, amiből legalább 5 komoly munka, és nem arról szól, hogy „egy ingyen termékért cserébe gyártsunk videót, képet és minden elképzelhetőt” – ahogy egy ismert videós fogalmaz.

A véleményvezérek csatornájuk legfőbb vonzerejét a közvetlenségben (65%), egyediségben (48%) és humorosságban (45%) látják, a folyamatos érdeklődést pedig leginkább szórakoztató (31%), személyes (14%) és ismeretterjesztő (10%) tartalmakkal tudják fenntartani. A megbízói és influencer kutatás eredményeit összevetve jól látszik, hogy mindkét fél érdeke, hogy a tartalom és a márka harmonizáljon egymással. „A véleményvezérek többsége (40%) a megbízóval való közös ötletelésben és az önálló tartalom-előállításban hisz, és ezt a másik oldal is kezdi felismerni. Tízből hét esetben szabad kezet kapnak az influencerek, mindössze néhány rögzített apróságra kell figyelniük” – árulta el Szabó Gergő, a Special Effects Media vezérigazgatója. Ideális esetben átlagosan 7,5 óra alatt készül el egy videó, legtöbbször sorrendben az FMCG, az élelmiszeripar és az IT-szektor kampányaihoz.

Tízből egy influencer jelöli következetesen a szponzorált tartalmat

A felmérésből kiderült, hogy az influencerek mindössze 14 százaléka jelöli egyértelműen, ha egy cég megbízásából készít tartalmat vagy termékmegjelenítést alkalmaz, 86 százalék csak esetenként tesz erre utalást. „A szponzorált tartalom jelölése nagyon fontos, mi a partnereinkkel önszabályozás keretében minden esetben ennek megfelelően járunk el” – hangsúlyozta a Special Effects Media vezérigazgatója. „A követők körében végzett kutatásunk adatai ráadásul azt bizonyítják, hogy a promóció feltüntetése nem von le a végeredmény értékéből, 27 százalékukat egyáltalán nem zavarják a termékajánlók, 45 százalékot pedig csak akkor, ha nem hitelesen tálalja az influencer” – tette hozzá a SAKKOM Interaktív szakmai igazgatója. A marketingesek 80 százaléka úgy véli, hogy – még ha költséges is (42%) – megéri influencerekkel dolgozni, a közös munka hatékonyságát pedig leginkább a bevonódás mértéke (35%), az elérés (31%) és a konverziók (24%) mentén mérik.

A SAKKOM Interaktív kutatássorozatában közreműködött a Kreatív magazin, a Gemius, a Special Effects Media és a Star Network. 

TOP10 influencer a vállalati marketingesek szerint (spontán válasz):

1. Kasza Tibor
2. Dancsó Péter
3. Szirmai Gergely
4. Rubint Réka
5. Viszkok Fruzsi
6. Hosszú Katinka
7. Sebestyén Balázs
8. TheVR
9. Istenes Bence
10. PamKutya

Forrás: sakkom.hu

Teteje