A főnök mosolya elárulja elégedettségét

 

A főnök mosolya elárulja elégedettségét

Svájc harmadik legnagyobb bankjában a dolgozók már nem kapnak éves értékelést a munkájukkal kapcsolatban. A cél a korábbiakkal ellentétben az, hogy a vezető és a beosztottak között a kapcsolat gyakori és rugalmas legyen, így felkészülhetnek a várható új kihívásokra.

A Zürcher Kantonalbank már egy éve nem ad írásbeli értékelést az intézmény 5 000 dolgozójának teljesítményéről. Úgy vélik, hogy a jövő kihívásainak ez a módszer már nem felel meg, hiszen ma már az a legfontosabb, hogy hogyan fejlődik az egyén.
Véleményük szerint ezek az értékelések torz képet adnak a dolgozókról, hiszen a főnökök írásban jellemzően nem szeretnek rossz értékelést adni, ezért általában egyforma és jó értékelést adnak. Aki negatív értékelést kapott, azt valószínűleg később elbocsátották, míg, akik jobban teljesítettek, azok úgy érzik, hogy beskatulyázzák őket.

Az új rendszer lényege, hogy mindenki saját maga dolgozza ki a tervét arra vonatkozóan, hogy hogyan emeljék meg a következő évben a színvonalat. Ebben a bank mentorai, illetve a HR-részleg munkatársai nyújtanak segítséget. A terv végrehajtása évente háromszor kerül értékelésre mind a főnök, mind a beosztott részéről. A főnök az alkalmazottak munkáját folyamatosan figyelemmel kíséri,és akár egy mosollyal is jelezheti az elégedettségét.

A bankház vezetői úgy vélik, hogy a digitalizálás és az automatizálás olyan mértékben végez majd átalakulást, hogy csak azok a dolgozók tudnak majd helytállni, akik önállóak, kezdeményezőek és új megoldásokat nyújtanak, miközben kevesebben dolgoznak.

Teteje