Hasznos tippek a karácsonyi internetes vásárláshoz

 

Hasznos tippek a karácsonyi internetes vásárláshoz

Az ünnepek közeledte nem csupán magánemberként állíthat kihívás elé a megfelelő ajándékok kiválasztása és megvásárlása miatt. A webáruházakat fenntartó vállalkozóknak mások ajándékigényeivel is számolniuk kell. Mi több, minél nagyobb szeletet szeretnének kisajátítani maguknak a karácsonyi vásárlási őrületből, annál megfontoltabb és kreatívabb kampányokkal és praktikákkal kell előállnunk. Szakértőnk négy tippel is szolgál, hogy minél kellemesebb legyen a 2017-es karácsonyi szezon!

Kijelenthetjük, az ünnepi időszak az egyik legnagyobb kihívás számukra. A lehetőség elképesztő, hiszen emberek tízezrei vadásznak ajándékokra és boltokra, ahol be lehet szerezni azokat. A reklámzaj hatalmas, a verseny pedig még feszültebb az év végi leárazásoknak köszönhetően. Ezért most összeollóztunk pár igazán hasznos tippet és kampányötletet, melyek megkönnyíthetik olvasóink dolgát a 2017-es ünnepi készülődésben.

Tegyünk ünnepekhez köthető kulcsszavakat a termékleírásokhoz!

Mivel Magyarországon megkérdőjelezhetetlenül a Google a legnépszerűbb keresőszolgáltatás, így a leendő vásárlók több, mint kilencven százaléka azon fog mindenre rákeresni a karácsonnyal kapcsolatosan. Ilyenkor pedig a megszokottnál is nagyobb organikus forgalom érkezik az oldalakra. Ahhoz, hogy a fogyasztók egyszerűbben ráleljenek a termékekre, és azok jobb helyezést is érhessenek el az ünnepekkel kapcsolatos kifejezéseknél, érdemes a termékoldalak úgynevezett meta-tagjeit karácsonnyal kapcsolatosra változtatnunk.

Ez azt takarja, hogy a Google számára könnyedén értelmezhető meta-leírásokban olyan szavakat és kifejezéseket helyezünk el, mint a „profi ajándék férfiaknak” vagy a „karácsonyi kínálatunkból”. Így, amikor az elhelyezett szavakhoz vagy kifejezésekhez köthető témákra szűrnek rá az emberek, a mi termékünk is előkelőbb helyen foglal majd helyet.

Milyen kulcsszavakat érdemes választani? Ötletekért legegyszerűbb a Google Trends-hez vagy a Google Keyword Plannerhez fordulunk. Itt a karácsonyi és ünnepi kifejezéseket variálhatjuk saját termékeinkre, célcsoportunkra és piacunkra jellemző kifejezésekkel, és megnézhetjük, melyekre keresnek a legtöbben. Érdemes kiindulni abból, hogy Google Search Console segítségével megnézzük, eddig milyen kifejezésekkel szerepeltünk jól, majd ezeket gyúrjuk össze a karácsonyra jellemző kulcsszavakkal.

Készítsünk olyan ünnepi tartalmakat, amelyek megkönnyítik a vásárlói tevékenységet!

Az emberek természetesen nemcsak konkrét ajándékokra keresnek karácsonykor, hanem ajándékötletekre vagy tippekre, akár teljesen pontatlanul és elképzelések hiányában is. Ebből is előnyt származtathatunk, hogyha blogunkra releváns bejegyzéseket alkotunk. Szerencsére támaszkodhatunk forgalmi adatainkra is, innentől pedig már csakugyan gyerekjáték az egész. Járjunk utána, mely termékeink vagy terméktípusaink voltak a legkelendőbbek az előző években, majd ismét végezzük el kulcsszókutatásunkat Trends és Keyword Planner segítségével, hogy kinyomozzuk, mire keresnek e termékek kapcsán az emberek az ünnepek alatt.

Ha például videojátékokat árulunk, akkor megnézhetjük, mely sportjátékok fogytak a legjobban az ünnepi szezonban. Majd kiszűrhetjük, milyen kulcsszavakkal keresnek az internetezők a sportjátékokkal kapcsolatos ajándékötletre. Így máris képbe kerülünk, milyen cikket kellene írnunk. Ha pedig esetleg nincs időnk ilyesmire, akkor is hagyatkozhatunk a tapasztalatainkra, és összeállíthatunk olyan tartalmakat, mint például „ A legszuperebb sportjátékok a foci szerelmeseinek karácsonyra!”.

Egyszerűsítsük le a vásárlók dolgát!

Mindannyian ismerünk olyat, aki utolsó pillanatra hagyja az ajándékok megvételét. Emiatt érdemes átvariálnunk online áruházunk fő oldalát a karácsonyi időszakra. Esetleg létrehozni egy kimondottan erre az időszakra „gyártott” aloldalt.

Mit kellene itt megjelenítünk? A termékeinket olyan módon, hogy az támogassa az ajándékválasztást. Gyakorlatilag termék-válogatásokat kell alkotnunk, és elneveznünk őket, majd azokat vonzó módon tálalni. A legfontosabb válogatási szempontok szerint érdemes elindulnunk, mint az ár (pl. „meglepetések 5000 Ft alatt”), a nem (pl. „ajándékok hölgyeknek”), vagy az ajándékozottal ápolt kapcsolat jellege (pl. „a leghumorosabb ajándékok kollégáknak”).

Mint a legtöbb esetben, itt is segít, hogyha az elérhető adatokra hagyatkozunk (elmúlt évek fogyási adatai), valamint a vásárló fejével próbálunk gondolkodni (például, mi hogyan keresünk ajándékot egy webshop kínálatában).

Ajánljunk fel valami speciálisat meglévő vásárlóinknak!

A gigászi versenyben és hirdetési zajban egyszerű megfeledkezni róla, hogy ha webshopunk már „fennáll” egy ideje, akkor egy aranybányán ülünk. Ez pedig nem más, mint korábbi vásárlóink elérhetőségei. Ragadjuk meg az alkalmat, és lepjük meg őket személyre szabott ajánlatokkal!

Elindulhatunk azon a vonalon, hogy maguknak vásároljanak, de abból is, hogy szeretteiknek. Előbbi esetben azért van könnyebb dolgunk, mert alapul vehetjük korábbi vásárlásaikat. Ezek alapján összeállíthatunk számukra termékválogatásokat, amelyeket továbbíthatunk például e-mailben egy kuponnal karöltve, így megköszönve, hogy minket választottak előzőleg.

Persze, arról se feledkezzünk meg, hogy mindenki szívesen fogad pár kedves szót, kimondottan az ünnepek alkalmával. Esetenként az is meglepetéseket okozhat forgalom szempontjából, ha SMS-ben minden címlistánkban szereplőnek elküldünk néhány sort, hogy „Bízunk benne, kellemesen telik a karácsonyi készülődés. Ha mégis nehézségekbe ütközne, hozzánk mindig fordulhat segítségért!”. Természetesen minél személyre hangoltabb az üzenet, annál kiválóbb.

Ajánlatok korlátozott mennyiségben, limitált ideig – karácsonyt követően is

Nem hiába, hogy a limitált ajánlatok a mai napig nagyszerűen működnek. Sőt, azt is mondhatjuk: azért nem működnek elég jól, mert a vállalkozásokban nincs elég kurázsi, hogy használják is őket. Azonban ez esetben adja magát az időzítés, még a kételkedőknek is.

Akár hirdetések révén, akár meglévő felhasználóinknak más csatornákon nyugodtan küldjünk határidős ajánlatokat! Egy ingyenes kézbesítés, egy ingyenes díszcsomagolás vagy akár egy megszokott árkedvezmény is meggyőzheti a legtöbb embert a vásárlásról, hogyha egy korrekt határidőt szabunk mellé. Vegyük figyelembe, hogy ne legyen se túl hamar, se túl későn a határidő. Egy ingyenes szállítási ajánlat december 10-i határidővel jó kiindulási pont lehet.

Ugyanígy játszhatunk a mennyiségekkel is. Ez esetben az is elegendő lehet, ha egyszerűen kiemeljük, mennyi van még raktáron az adott termékből. Egyrészről profi alátámasztás, hogy év végével problémás lehet újrarendelni bármiből, másrészről erős érv lehet a meggyőzés folyamatában, ha jól láthatóan elhelyezzük „már csak 30 darabot tudunk karácsonyig szállítani” az árucikkből. Továbbá, azokról se feledkezzünk meg, akik karácsony után szeretnének vásárolni meglepetéseket akár saját részre, akár mások számára. Bátran indítsunk el még egy promóciót a készleten maradt termékeinkkel karácsony után és az új év első napjaiban.

Szerezzük vissza azt az elhagyott kosarat

Végül, de nem utolsósorban gondoljunk bele, hogy a megnövekedett forgalom megnövekedett kosárelhagyást is eredményez. Nekünk pedig az a dolgunk, hogy észrevegyük a lehetőséget a problémában.

Amennyiben megvan látogatóink többségének e-mail címe, mi sem könnyebb, mint beállítani egy egyszerű kosárelhagyás utáni e-mail automatizációt a részükre. Amennyiben hiányzik, akkor sincs miért pánikolnunk, hiszen például a Facebook Pixellel egyszerű módon „nyúlhatunk utána” a vásárlás nélkül távozó látogatóknak. Használjuk a dinamikus hirdetéseket vagy akár a legegyszerűbb remarketingtechnikákat az elhagyott kosár megmentésére!

Teteje