Hitelesség és bizalom a jó vezetés kulcsa

 

Hitelesség és bizalom a jó vezetés kulcsa

Egy vezetőt meglehetősen sok tulajdonság teheti példaképpé és naggyá. Minél több ilyen tulajdonsággal rendelkezik valaki, annál biztosabb, hogy az elképzelése sikeresen megvalósul.

Íme, 9 tulajdonság, amellyel elérhetjük a sikert:

1.      Hitelesség: A kollégáknak követnie kell a vezetőt, de ahhoz, hogy így legyen, ezt el kell érnie a vezetőnek, mégpedig a hitelességével. Vagyis, mindig hűnek és őszintének kell maradni önmagunkhoz.

2.      Nyitottság: Egy tehetséges vezető és vállalkozó nyitott és rugalmas a munkájában, nem megy mindenki a saját feje után. Képesek arra, hogy meghallják mások ötleteit, amivel jobban teljesíthetnek, és megoldhatnak nehézségeket. Mindemellett határozott döntéseket is tud hozni.

3.      Közvetlenség: Az alkalmazottak, kollégák akkor érzik igazán, hogy komolyan veszi őket a vezető, a munkájukat, a cég jövőjét, ha minél több energiát és törődést fektet a velük való kapcsolataiba. Ha a figyelme őszinte, az viszonzásra fog kerülni.

4.      Bizalom: Egy sikeres team kulcsa a bizalom. A vezetőnek bíznia kell az alkalmazottaiban, felelősségteljes feladatokat kell adnia nekik, hogy fejlődni tudjon. Ha ez nem történik meg, az a munka rovására is mehet, kevésbé lesznek motiváltak a beosztottak. Sok esetben a jó vezetők maximalisták, és nehezen adnak át másoknak döntési jogokat. Fontos, hogy bízzanak a saját ítélőképességükben, ha nem akarnak ők maguk sikerük gátja lenni.

5.      Nagylelkűség: Egy jó szervezetben elengedhetetlen a mentorálás és a tehetséggondozás. Az új tehetségeket meg kell szerezni, de meg is kell tudni tartani. Ebben pedig a vezetőknek kell segíteni, hogy beépüljenek a cégbe és felépítsék önmagukat. Mindenkinek kell adni lehetőséget a bizonyításra még akkor is, ha máshol fognak utána dolgozni.

6.      Pozitív hozzáállás: Előfordul, hogy nem sikerül mindig minden elsőre, hanem beköszöntenek a nehezebb időszakok is. Ilyenkor a legjobb, ami segít, a pozitív hozzáállás, aminek a vezetőtől kell kiindulnia. Ha a főnöknek rossz napja van, akkor az kihat a beosztottakra is, ezért fontos, hogy mindig pozitívan lépjen be a cégbe, hogy fenntartsa a kollégák motivációját.

7.      Éleslátás: Ahhoz, hogy egy vezető megragadja az információhalmaz leglényegesebb, releváns adatait, éleslátás, intuíció szükséges. Ennek a segítségével tud majd döntést hozni. Bár ez tanulható, mégsem lehet eredményes vezető, akiből hiányzik ez a képesség.

8.      Kommunikáció: Az egyik legfontosabb dolog a vezető-beosztott kapcsolatában a kommunikáció. Ha a vezető nem jól kommunikálja elvárásait, akkor az nem lehet a beosztottak hibája. Ezért mindig pontosan és érhetően kell megfogalmazni, mit is vár el a vezető az alkalmazottaitól.

9.      Felelősségvállalás: A vezetői pozíció felelősséggel jár, ezzel jó, ha minden vezető tisztában van. Egy igazi vezető sohasem hárítja másokra a felelősséget azokért a hibákért, amelyet ő követett el, hanem vállalja, hogy hibázott. 

Cimkék: 
Teteje