Iskolaszert átlagosan 6500 forintért vásárolnak

 

Iskolaszert átlagosan 6500 forintért vásárolnak

A Formatex több, mint 800 fő bevonásával végzett kutatásából az derült ki, hogy a legtöbben tengerpartra, vízpartra, vagy élményfürdőbe mennek nyaralni és annak ellenére, hogy a családok 76%-a autóval utazik, csak kevesen szórakoztatják a gyermekeket menet közben utazó játékokkal. Július végétől 80%-kal nő az iskolaszerek forgalma, átlagosan 6500 forintot költenek a családok az iskolakezdésre a Játéksziget üzletekben és 5- 10 ezer forint között a webshopban.

A válaszadók közel negyven százaléka szójátékozik, énekel, vagy találós kérdésekkel játszik, vagy az éjszakai utazást választja, hogy a gyerekek aludni tudjanak az út alatt, ahelyett hogy kifejezetten utazáshoz fejlesztett játékokkal foglalná le gyermekeit. A családok közel egy ötöde pedig tablettel, mobiltelefonnal, vagy laptoppal szórakoztatja gyermekeit az utazások idejére. A megkérdezettek több mint 35 százaléka választ tengerparti, vagy vízparti, esetleg wellness szállodai élményfürdős nyaralást a családdal, vagy családi nyaralóban töltik a nyarat és közel ugyanennyien terveznek rokonlátogatást, de sajnos hasonló azon családok száma is, akik azt válaszolták, hogy idén nem mennek nyaralni. Húsz százalék körüli a városnézést tervezők aránya és a válaszadók hat százaléka megy túrázni.

A játékok nemcsak utazáskor, de rossz időben is segítenek

Az utazó játékok sajátosságai a viszonylag egyszerű játékszabály; az akár egyedül is játszható struktúra, a helytakarékos kialakítás, az összecsukható, vagy kompakt csomagolás. Gyakran a jól ismert táblás játékok kicsinyített változatai válnak a legjobb útitárssá, mivel mágnes, vagy egyéb eszközzel oldják meg, hogy ne guruljanak szét az apróbb darabok és a gyerekek neme, életkora és érdeklődési köre szerint ugyanúgy kiválasztható a legmegfelelőbb témájú játék, mint az otthonra szánt játékok esetében.

„A Játéksziget webshopban és az üzletekben a strandkellékek továbbra is sokkal népszerűbbek mint az utazó játékok, annak ellenére, hogy a kategóriája már több mint 20 éve megjelent a nagy játékvásárok kínálatában, de nálunk még mindig csak a játékforgalom 0,5%-át teszi ki. A vízparti játékhoz vagy sportoláshoz szükséges labdák, homokozó szettek, buborékfújók, felfújható óriás strandcikkek, vízipisztolyok és sporteszközök azonban a forgalom 3-4 %-át adják a nyári hónapokban. Július végén és augusztusban pedig a társasjátékok és fejlesztő játékok forgalma ugrik meg, akár 50-60%-kal is - mondta el Borhi János, a Formatex ügyvezetője, majd hozzátette, hogy” iskolakezdés előtt az iskolaszerekből 80 %-os bevétel növekmény keletkezik.”

A felmérés is alátámasztja a játékbolti tapasztalatokat, hiszen a válaszadók 85%-a arra a kérdésre, hogy mit visznek magukkal a strandra a labdát és egyéb sportszereket jelölték meg. A korábbi évek hasonló felmérései szerint a társasjátékok tipikusan rossz idő esetén kerültek elő, ahogy ezt a családok háromnegyede állította, az idei kutatás azonban azt mutatta, hogy a kütyükkel, laptoppal, mobiltelefonnal, tablettel való játék megelőzi a társasjátékozást népszerűségben. Idén az előkelő harmadik helyre került az olvasás, mint unaloműző tevékenység esős napokra, amit a kártyázás és az együtt sütés-főzés követ.

A Formatex tapasztalatai alapján az idei nyár utazó játék slágerei:
-    Különböző kártyajátékok,mint például UNO, Solo,
-    Smart Games mágneses logikai játékok
-    Addictaball ügyességi játékok
-    BrainBox készségfejlesztő játékok
-    Rubik kocka minden változata

A Formatex Kft.-ről röviden

A Formatex Kft 1995-ben alakult családi vállalkozásként azzal a céllal, hogy a hazánkban akkor még alig kapható maketteket, illetve elkészítésükhöz szükséges kellékeket és kiegészítőket importáljon a magyar piacra. Modellszaküzletünk („Replica” néven) akkoriban nyitott és azóta is a modellezők, makettezők nem hivatalos „központi találkozóhelye” Budapesten.
A gyerekek életvitelében történt változások és az internet elterjedése nyomán a modellezés egyre kevésbé biztosított a cég számára stabil növekedési lehetőséget. Így 2000-ben a Formatex ígéretesebb piacok felé fordult. A modellezéssel rokon repülő játékok akkoriban nem voltak kaphatók Magyarországon. Egy egyszerű és versenyképes áron behozott hong-kongi termék hatalmas sikert aratott, a hipermarketek top 10 legnépszerűbb termékei közé emelkedve.

A kezdeti játékpiaci sikerek nyomán a Formatex további játékokat hozott Magyarországra, az erős marketing támogatásnak köszönhetően a Spin Master márka Air Hogs repülőjátékai hamarosan nagy népszerűségre tettek szert a gyerekek körében. Az elkövetkező években a cég további termékek disztribúcióját kezdte meg a Spin Master-től és sok neves nemzetközi gyártótól. Az elmúlt 10 évben a Formatex számos márkát épített fel Magyarországon, köztük a Bakugan, Moon Sand, Tech Deck, Aqua Beads, Fur Berries, Mighty Beanz, Terranator RC, Geomag, Sylvanian Families, Color Me Mine, Trash Pack és mások.
Ma a cég által importált márkák a vezető helyen állnak a hipermarketek, játékbolt hálózatok és 150-nél is több független játékkereskedő és webáruház választékában, valamint több eladási ponton Csehország, Lengyelország és Szlovákia területén.

A Formatex Kft töretlen fejlődésének legfőbb biztosítéka, hogy körültekintően alakítja ki választékát olyan termékekből, amelyek innovatívak és kiemelkedő játékélményt kínálnak a gyerekek számára, valamint erős marketing támogatást biztosít a forgalmazott márkáknak. A cég folyamatosan követi a világpiaci játéktrendeket, és ennek megfelelően alakítja ki sokszínű termékválasztékát az örökzöld, megújuló márkákból és a rövidebb élettartamú divatjátékokból. A Formatex Kft. a magyarországi játék piacon működő cégek rangsorában a harmadik helyen áll és az általa forgalmazott márkák a legkeresettebbek közt vannak a magyar piacon.

 

Teteje