A LeasePlannél hamarosan napelemes autó is lízingelhető

 

A LeasePlannél hamarosan napelemes autó is lízingelhető

A globális felmelegedés az élet minden területén megköveteli tőlünk a fenntarthatóságot. A környezettudatos szemlélettel egyre fontosabbá válik a megújuló energiaforrások, így például a szél-, a nap- vagy a vízenergia használata az iparban és a háztartásokban. A közlekedés egyre nagyobb mértékben járul hozzá a klímaváltozáshoz, ezért az elektromos autók általános elterjedése kulcsfontosságú. Ezeknek eddig csak a hálózatról tölthető változatát ismertük, azonban a holland székhelyű Lightyear a világon elsőként kifejlesztette a napelem-meghajtású elektromos autót, a Lightyear One-t, amelynek vezethető prototípusát június 25-én mutatta be. A startup és a flottamenedzsmenttel foglalkozó LeasePlan együttműködésének köszönhetően pedig jövőre már nemcsak megvásárolni, de lízingelni is lehet az autót. Így ez lesz a világon az első öntöltő autómodell, amely vállalati felhasználók számára is közvetlenül elérhetővé válik.

Jelenleg a világ összes forgalomban lévő autója egy fényévnyi távolságot, azaz mintegy 9 500 000 000 000 kilométert tesz meg együtt évente, fosszilis üzemanyagok felhasználásával. A napenergiával működtetett autók legnépszerűbb versenye, a World Solar Challenge háromszoros győztesei által alapított Lightyear célja viszont, hogy elősegítse, illetve felgyorsítsa a zöld közlekedésre való átállást, és 2035-ig napelemes járművek tegyék meg ezt a fényévnyi távolságot. Hogy ezt valóra váltsa, a ma már százfős vállalkozás megalkotta a Lightyear One nevű szolárautó első működőképes prototípusát, amelyet tegnap mutatott be a nagyközönségnek. A Lightyear One az első olyan, integrált napelemekkel felszerelt elektromos autó, amely évi 8000-10 000 kilométer megtételére képes kizárólag napenergia felhasználásával. Az ötüléses, összkerékhajtású modellel az akkumulátor kapacitásából adódóan egyetlen töltéssel akár 800 kilométer is levezethető. A tervek szerint a kereskedelmi használatra szánt Pioneer Edition változat 2020-ban jelenik meg a holland utakon, később pedig globális bevezetést is tervez a cég. Ebben támogatja őt a LeasePlan, amely a vállalatok számára kínált tartós bérleti lehetőséggel hozzájárul ahhoz, hogy minél szélesebb körben használják az autót. A két cég környezetvédelmi célkitűzései egybevágnak, hiszen a flottakezelő már tavaly eldöntötte, hogy 2030-ra az összes autóját zéró kibocsátásúra cseréli.

7 hónap töltés nélkül

A Lightyear úgy tervezte meg az autót, hogy a tetején elhelyezett napelemeken kívül elektromos töltőcsatlakozás is lesz rajta, amely a standard (Schuko), a Type 2 és a Combo 2 csatlakozószabványokat is támogatja, így egy átlagos háztartási aljzatról is feltölthető 8 óra alatt. Az innovatív jármű koncepciójának lényege viszont, hogy több hónapon át üzemeltethető kizárólag napenergiával. A startup weboldalán található praktikus kalkulátorral bárki kiszámíthatja, hogy a megtett távolság alapján várhatóan hány villamos töltésre lenne szüksége évente. Ha például valaki Budapesten él és 10 000 kilométert autózik évente, akkor csupán hat alkalommal kell az elektromos hálózatról töltenie az autóját egy évben, ráadásul a tavasztól őszig tartó időszakban 221 napig egyáltalán nem kell ezzel bajlódnia. Ezzel szemben a Lightyear szerint az egyik legjobbnak számító tisztán elektromos autót, a Tesla Model S P100D-t évente 30 alkalommal, a Volvo V90 típusú hibrid autót pedig 21-szer kell megtankolni ugyanekkora távolság megtételéhez.

„A Lightyear bebizonyította, hogy igenis lehetséges olyan szolármeghajtású elektromos autót alkotni, amely amellett, hogy kíméli a környezetet, elképesztően jól is néz ki. Lízingpartnerként arra buzdítjuk ügyfeleinket, hogy a világ első tisztán napelemes autójának vezetésével ők is kötelezzék el magukat a fenntarthatóság mellett. Hab a tortán, hogy ez az együttműködés támogat minket abban, hogy 2021-re teljesen elektromosra cseréljük saját cégautó-flottánkat, 2030-ra pedig az 1,8 millió járműből álló, lízingbe adott flottánkat is” – mondta Erik Henstra, a LeasePlan Netherlands ügyvezető igazgatója.

„A céges autót használók fontos szerepet játszanak az új technológiák elterjesztésében, ezért nagyon örülünk, hogy egy olyan flottakezelővel dolgozhatunk együtt, amely stabil hálózattal rendelkezik és erős partnerként segíti a működésünket Hollandiában, illetve Európában. Reméljük, hogy ez a partnerkapcsolat nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy két év múlva már széles körben is bevezethessük a Lightyear One-t” – tette hozzá Lex Hoefsloot, a Lightyear CEO-ja.

Kényelem minden téren

A Lightyear találmányát letisztult dizájn, futurisztikus technológia és egyedi megoldások jellemzik. A külső váz szerkezetét alumínium és szénszálak kombinációjából alkották meg, ezek a könnyű anyagok pedig már a Forma–1 autók esetében is bizonyították biztonságosságukat. A külsőhöz hasonlóan a belső terek is a biztonságot és a kényelmet szolgálják. Ahogy a normál autókat, a Lightyear One-t is ellátták hűtő- és fűtőrendszerrel. Az viszont lényeges különbség, hogy nyáron nem kell szenvedni a forróságtól pár órányi parkolás után, mivel a tűző napon hagyva automatikusan elindul a légkondicionáló a kocsiban, kellemesen hűs környezetet készítve elő. A csomagtartó kapacitása több mint 900 literes, ami a hátsó ülések lehajtásával legalább 1400 literre bővíthető, így nagyobb tér áll rendelkezésre, mint a legtöbb SUV-ban. Így a bőröndöktől kezdve a bicikliken és sporttáskákon át a felfújható csónakokig szinte bármit bele lehet pakolni, ami egy család számára kellhet a nyaraláshoz.

A Lightyear One-t bemutató videóhoz kattintson ide: https://vimeo.com/305936518

A LeasePlan aktuális elektromosautó-kínálatáról az ertekesites@leaseplan.com e-mail címen vagy itt tájékozódhat: https://autotartosberlet.hu/

Teteje