Mitől költ többet az éttermi vendég?

 

Mitől költ többet az éttermi vendég?

Erre érdemes figyelni, ha azt szeretnénk, hogy többet költsön az éttermi vendég

A Tork legújabb európai felmérése arra keresett választ, hogyan növelhetik az éttermek a forgalmukat újszerű digitális megoldásokkal: az online felületek vonzzák be a vendéget, de a helyi, éttermen belüli marketing eszközök növelhetik leginkább a fogyasztást.

A közepes és a kis étteremláncok tulajdonosai mindig is nagy szerepet játszottak a vállalkozásaik napi működésében: hol a séf szerepét öltik magukra, máskor pedig operatív vezetők. A Tork új kutatása pedig arra is rávilágít, hogy bizony a digitális marketing világában is otthon kell legyenek. Az eredmények nem meglepőek: aki lemarad a digitális világban kevesebb vendégre számíthat. Vagyis ha egy étterem tulajdonos nem tart lépést a korral kevesebb bevételre tehet szert és persze ennek ellenkezője is igaz.

Kell az online jelenlét, de még értékesebbek az étteremben lévő hirdetési felületek

A vezető globális higiéniai vállalat felmérése nyolc európai ország (Nagy Britannia, Hollandia, Spanyolország, Németország, Franciaország, Dánia, Litvánia, Finnország) éttermének vendégeit vizsgálta, de azonos tendenciák a hazai vendéglátóiparban is megfigyelhetőek. A felmérésben több mint 8200 éttermi vendég véleményét kérték ki, hogy kiderítsék, vajon mi segíti elő az vendéglátóhelyek forgalmának növekedését, a vendégek visszatérését és a bevétel növekedését.  A felmérés rámutatott, hogy az online jelenlét vonzza be a vendégeket, de a rendelés nagyságára, a „számla összeg” növelésére az étteremben elhelyezett hirdetések vannak a leginkább hatással.

A kutatási adatok szerint értékes és forintosítható hasznot hozhat a megfelelő online jelenlét kombinációja a digitális, helyi marketinggel:

•        Forgalomnövekedés: az aktív közösségi média jelenlét új vendégeket vonz:

o   A megkérdezettek 57%-a értékeli, amikor egy étterem aktuális akcióit és kínálatát a közösségi médiában teszi közzé

o   A megkérdezettek 49%-a szívesen kutat új éttermek után éppen a közösségi médiában

o   A közösségi médián az étteremlátogatók 78%-a követi az éttermekkel kapcsolatos oldalakat illetve tartalmakat, mint például egy-egy sztárséf vagy akár egy helyi étterem oldala

Az étteremlátogatók 57%-a nagyra értékeli, ha egy vendéglátóhely aktuális kínálatát a közösségi médiában is közzé teszi. Segítségével a közepes és kis étteremláncok nagyobb lehetőséget kapnak arra, hogy megszólítsanak egy szélesebb közönséget, de az éttermen belül elhelyezett marketing eszközök is nagyon fontosak, erre pedig sokszor még kevesebb figyelem jut. Az étteremtulajdonosok túlterheltek és tudjuk, hogy sok esetben nincs elegendő idejük a marketingre, pedig ez bevételnövekedést is hozhat.” – hangsúlyozta Badar-Szabó Virág a Tork marketing menedzsere.

•        Bevételnövekedés: a legértékesebb hirdetési felület a saját étterem.

o   A megkérdezettek 40%-a mondta azt, hogy az étteremben található promóciók növelik annak valószínűségét, hogy több pénzt költ

o   A megkérdezettek 21%-a egyetért abban, hogy egy csábító, asztali marketingfogás (például új előétel, ital vagy desszert képei) növelné annak lehetőségét, hogy többet költsenek

•        Vendégkör megtartása: az egyedülálló és személyes bánásmód ösztönzően hat a már meglévő vendégkörre.

o   A megkérdezettek 62%-a egyetért abban, hogy a személyre szabott élmény növeli annak esélyét, hogy visszatérjen az étterembe

o   A megkérdezettek 69%-a mondta azt, hogy az étterem egyedülálló koncepciója szerepet játszik annak eldöntésében, hogy visszatér-e az étterembe

o   A vendégek 60%-a szerint fontos az, hogy egy étteremnek személyes kisugárzása legyen

TIPP: Ha kilóg a sorból, az nyereséges is lehet:

•        Az étteremlátogatók 52%-a szereti, ha kedvenc helyük valamilyen váratlan marketingfogással áll elő

•        66% kedveli, ha a séf vagy a tulajdonos kirívó személyiségű

•        A megkérdezettek 63%-a válaszolta azt, hogy egy étterem egyedi koncepciójának döntő szerepe van abban, hogy újra felkeresi-e a helyet

Az alábbi online felületen pár kattintással könnyen megtervezhetik az étteremtulajdonosok a saját arculatukhoz legjobban illeszkedő sablonjukat, vagy választhatnak egyet a már előre elkészítettek közül is: https://adaglance.tork.hu/hu/templates .

A Tork Xpressnap®-ról

A Tork Xpressnap® az egyetlen szalvétaadagoló rendszer, amely reklámfelülettel rendelkezik, így téve lehetővé azt, hogy testre szabhassa azokat a terveket, kinyomtathatóak és megjeleníthetőek éttermen belül, vagy akár online. További információ a Tork Xpressnap®-ról: www.tork.hu/xpressyourself

A felmérésről

A Tork megbízásából az United Minds független vállalat végezte el a felmérést, a CINT által kezelt web-panelt használva. Összesen 5174, 18-60 év közötti európait kérdeztek meg, akik az elmúlt egy hónapban legalább egy alkalommal étkeztek étteremben. A felmérést öt európai ország éttermeiben végezték: Nagy Britanniában, Hollandiában, Spanyolországban, Németországban és Franciaországban. Mindegyik országban legalább 1000 válaszadó töltötte ki a kérdőívet. A kvótát azért hozták létre, hogy a minta reprezentatív legyen a nem, az életkor és a földrajzi elhelyezkedés tekintetében. A felmérést 2017. november 10. és 2017. november 28. között végezték.

A Tork®

A Tork professzionális higiéniai termékeket és szolgáltatásokat kínál partnereinek, az éttermektől kezdve, egészségügyi intézményeken át, irodáknak, iskoláknak és ipari létesítményeknek. A termékpalettába tartoznak adagolók, papírtörlők, toalettpapírok, szappanok, szalvéták, ipari és konyhai törlőkendők. A Tork higiéniával, funkcionális designnal és fenntarthatósággal kapcsolatos szakértelmének köszönhetően vált piacvezető márkává. Az Essity portfolió világszerte ismert márkaneve, amely több mint 80 ország fogyasztóinak elkötelezett partnere. A legfrissebb hírekért és innovációkért látogasson el az alábbi weboldalra: www.tork.hu

Essity, a Tork gyártója

Az Essity a világ egyik vezető higiéniai és egészségügyi termékeket fejlesztő, gyártó és értékesítő vállalata. Az Essity  személyi higiéniai termékeket és számos papíralapú terméket  fejleszt és állít elő. A vállalat 150 országban forgalmazza erős márkáit, melyek között olyan nemzetközileg ismert nevek szerepelnek, mint a TENA és a Tork, illetve olyan brandek, mint a Leukoplast, Libero, a Libresse, a Lotus, a Nosotras, a Saba, a Tempo a Vinda és a Zewa. A hozzávetőlegesen 48 000 embert foglalkoztató Essity forgalma 2017-ben elérte a 109 milliárd koronát (11,3 milliárd euró). További információkért látogasson el az alábbi weboldalra: www.essity.com

Forrás:www.wshungary.hu  

Teteje