Nyereségnövelés 6 lépésben

 

Nyereségnövelés 6 lépésben

Nem egy kisvállalkozás számára okoz problémát a nyereség elmaradása annak ellenére, hogy milyen sokat dolgoznak érte. Ezen a gondon könnyen lehet segíteni, hogy vonzóbbá váljon a cégünk.

Minden cégvezető szeretne, ha vállalkozása nyereséges lenne, azonban könnyű elveszni a munka, a magánélet és a dolgozói igények között. Cégvezetőként túlterheltnek érezhetjük magunkat, hiszen minden oldalnak próbálunk egyszerre megfelelni. Erre a gondra tette közzé ötleteit Mike Michalowicz, a Profit First vezetője az Open Forumon, amelyet most megosztunk olvasóinkkal.

1.      Virtuális iroda: Ahhoz, hogy jövedelmezőségünk növekedjen, nem kell feltétlenül csökkentenünk a költségeket. Nem kötelező mindenkinek bent az irodában dolgozni, bevezethetjük azt a formát is, amikor az alkalmazott otthonról dolgozik. Ez nem csak takarékosabb megoldás, de a munkatársak is boldogabbak és termelékenyebbek. Természetesen elengedhetetlen, hogy időnként személyes kontaktusba kerüljünk az otthonról dolgozó munkatársainkkal, személyes megbeszéléseket tartsunk, és teljes tagjai legyenek a közösségnek. De mindenképp megéri megfontolni!

2.      Négynapos munkahét: A költségeket a home office megoldás mellett más módon is csökkenthetjük, például a hagyományos munkanap újragondolásával. Kezd egyre felkapottabb lenni a négynapos munkahét. Ám, mielőtt ész nélkül belevágunk ebbe, jó lesz meggyőződnünk, hogy passzol-e a cégünk életébe. A legfontosabb tényezőt mindig az ügyfelek jelentik, hogy ők vajon mit gondolnának erről. Persze időbe telik, amíg megvalósítjuk, de a munkatársak talán motiváltabbak lesznek, bevállalhatják a túlórát is, ha egy nappal többet pihenhetnek.

3.      Teljesítménybér: Szakértők úgy vélik, jobban növelhető a hatékonyság, ha részlegesen, de bevezetjük a teljesítménybért. A dolgozók sokkal jobban fognak teljesíteni, ha azt látják, hogy magasabb bért kap az, aki többet dolgozik. Az eredményeket tehát díjazni kell, motiváltabbá kell tenni az alkalmazottakat. Bár nem működik minden munkakör esetében, de érdemes fontolóra venni, hogy hol tudunk változtatni.

4.      Profit: A profit az üzletünk fenntarthatóságát jelenti. Nem kell szégyenkeznünk azért, mert azt akarjuk, hogy a cégünk nyereséges legyen, hiszen ez az alapja annak, hogy később is tudunk munkát adni alkalmazottainknak, hogy meg tudjanak élni.

5.      A profit mindenkiért: A profitról tudnunk kell, hogy nem csak a vezető felelőssége, hanem mindenkié, aki a vállalatnál dolgozik. Olyan kapcsolatot kell teremtenünk a kollégák céljai és a vállalat jövedelmezősége között, amely egy igazi értékesítőkből álló csapatot hoz létre. A cégünknek pedig ez csak jót jelent. A motivációt pedig úgy tarthatjuk fenn, ha a nyereségből a kollégák is részesülnek, így éreztethetjük velük, hogy nem csak a cégért, hanem saját magukért is dolgoznak.

6.      El a rossz ügyfelekkel: A rossz ügyfelektől minél hamarabb meg kell szabadulni. Bár az ösztöneink súghatják azt, hogy az ügyfelekhez a végletekig ragaszkodni kell, a tapasztalatok mégsem feltétlenül ezt mutatják. Vannak ugyanis olyan ügyfelek, akik csak időt és energiát vesznek el, de nem igazán tesznek hozzá a sikereinkhez. Ezeket az ügyfeleket el kell engedni, így jobban tudunk a hasznosabb partnerekre fókuszálni, és jövedelmezőbb is lesz. 

Teteje