Online boltos méretre nyomtatna cipőt az otthonodban

 

Online boltos méretre nyomtatna cipőt az otthonodban

A cipo.ninja webshopon ugyan nem egyedi cipőkkel találkozol, de a több, mint 20.000 termékből választva, néhány napon belül hordhatod is a megrendelt cipőt.
 
Az ausztrál "Shoes of Prey" egyedi cipőkészítő online vállalkozás alapítótagja reméli, hogy a jövőben vásárlóiknak módja lesz majd  a kiválasztott cipőt otthonukban 3D nyomtatatással elkészíteni. Ahogy a technológia fejlődik és egyre nő az igény nemcsak az egyedi cipőkre de minden termékekre.
Egyedi cipők
Egy tábla, mely bemutatja a Shoes of Prey honlapját, háttérben Carmen Dang tervezési tanácsadó áll az új cipő dizájnokat bemutató polcok mellett egy nagy áruházban az ausztráliai Sydney központjában
 
A Shoes of Prey 2009 óta nyújt lehetőséget egyedi női cipő variációk elkészítésére a weboldalán. (Egyenlőre férfi cipő valamiért nem kapható náluk.) Számos variációját kínálják a különféle anyagokból, színekből és stílusokból összevariálható modelleknek, amiket négy héten belül ígérnek elkészíteni - de gyakran sikerül ez két hét alatt is.
 
A cég alapítói, Jodie Fox, és a két volt Google alkalmazott, Michael Fox és Mike Knapp. A biznisz alapítói bíznak benne, hogy a jövőben az egyedi cipőkre az igény növekedni fog, illetve a gyártási és a kiszálítási idő pedig csökkenni.
"Szeretnék eljutni a pontra, hogy a ma tervezett cipődet holnapra a lábadon tudhatod." - mondta Fox Sydney-ből egy telefonos interjú alkalmával.
 
Ez csak akkor válhat valóra, ha a 3D nyomtatási technológia fejlődése lehetővé teszi a cégnek, hogy a világ minden táján kisebb manufaktúrákat alapítsanak e célra. Jelenleg minden megrendelésüket egy kínai központi gyárból teljesítik.
Hosszú távon Fox álma a reggeli készülődés ideje alatt otthon kinyomtatni az aznapi ruháihoz passzoló cipőt az időjárástól függően.
"Az igazi kihívás létrehozni egy terméket ami ötvözi magában a gyorsaságot és a teljes egyediséget."
 
Egyedi cipő gyártás
 
A www.cipo.ninja webshopon, ugyan nem egyediek a cipők, de a több, mint 20.000 termékből álló árukészletből választva, néhány napon belül már hordhatod is a megrendelt cipőt.
 
Vezető sportcipő márkák, mint a Nike és az Adidas már támogatják az online rendelt lábbelik egyedivé tételét lapjaikon. Továbbá az Adidas jövő évtől tervezi komplett cipők boltban történő nyomtatását is.
 
A Deloitte felmérése szerint a lakosság 37%-ában él a vágy egy egyedi cipő birtoklására. A 16-24 éves korosztály körében ez az érték 48%.
 
Fox (33) bevallása szerint a cég eladásai 120%-al nőttek az utóbbi évben, mióta a Shoes of Prey hat elegáns Nordstrom áruházban nyitotta meg egyedi cipőtervező boltját.
 
"Hiába az internetes vásárlás rohamos terjedése, az emberek még mindig jobban szeretnek boltban cipőt vásárolni. Meg akarjuk érinteni azokat, közelről megnézni, megtapasztalni őket a fizikai valójukban mielőtt megvesszük. Ez nem változott." - mondta.
 
"Az öt legnépszerűbb anyag mind fekete, a legkedveltebb forma a 7 centis tűsarok, gyakran egy csepp egyediséggel, mint például a színes bélés."
Fox vagy a teljesen lapos vagy a legalább 10 centis sarkú cipőket szereti. Az átlagos egyedi cipő vásárló 25 és 35 közti dolgozó nő, átlag feletti jövedelemmel. Ami nem meglepő tekintve a cipők 220 dollár körüli árát.
 
"Őszintén, a Shoes of Prey nem elsősorban a cipőkről szól. Az egész koncepció lényege, hogy megkapd pontosan azt, amit akarsz, amikor akarod, és ez levetíthető sokféle termékre." - mondta.
 
Amikor Fox olasz nagymamája meghallotta mivel foglalkozik a cége, nevetett, és megjegyezte, hogy lánykorában Szicíliában is egyedi méretre dolgoztak a cipészek.
 
"Új életet lehelünk a modern technológiával a rég múlt idők hagyományaiba. Ez az, ami igazán izgalmassá teszi a modern módszereket."
 
 
 
Teteje