Szalmából készül a jövő papírzsebkendője

természetvédelem
 

Szalmából készül a jövő papírzsebkendője

12 milliárd forintos zöld fejlesztést jelentett be a világ egyik legnagyobb higiéniai papírtermékeket gyártó vállalata, az Essity. A vállalat az alternatív rostszálak felhasználásával gyártja a jövőben lakossági és ipari, professzionális higiéniai papírtermékeit.

Az Essity vezető globális higiéniai és egészségügyi vállalatként elkötelezett az újrahasznosítás és a zöld technológiák iránt. A cég mintegy 400 millió svéd koronát - azaz megközelítőleg 12 milliárd forintot - fektet a fenntartható alternatív rost technológia kialakításába. Ez a fejlesztés lehetővé teszi, hogy a vállalat mannheimi gyárában kiváló minőségű lakossági és ipari higiéniai papírtermékeket állítson elő mezőgazdasági melléktermékként keletkező búzaszalmából, várhatóan 2020 második felétől.
Ez a körkörös fenntartható innovációra épülő technológia, alapjaiban alakítja át a papírtermékek hatását környezetünkre.
„A fenntarthatósági céljaink eléréséhez folyamatosan figyelemmel kísérjük és értékeljük az új termelési módszereket. Ez a bejelentés jól példázza, hogy az innovatív technológia hogyan járulhat hozzá a fenntarthatóbb társadalomhoz ”- mondta Magnus Groth, az Essity elnök-vezérigazgatója.
Az Essity a világ egyik legnagyobb papírgyártója, amely a friss fából készült cellulóz alapanyagú termékek terén a világ legnagyobb felvásárlójának számít, emellett alkalmaz újrahasznosított rostot is a papírgyártás során.
A búzaszalma az a szármaradvány, amely a gabona betakarítása után megmarad. Egy részét állatok fekvőhelyének vagy a talaj lefedésére használják, azonban ennek az anyagnak a fele eddig felhasználás nélkül a szemétbe került. Az Essity ezt a mellékterméket vonja be a termelésbe, mannheimi és környékbeli gazdálkodóktól származó szalmát feldolgozva.

Új módszer, azonos minőség: a búzarostból előállított papírtermékek minősége összemérhető a friss fapépből készültekkel

Az Essity kizárólagos szerződést írt alá az amerikai Sustainable Fiber Technologies vállalattal (SFT.). A globális megállapodás lehetővé teszi a cég számára az SFT Phoenix Process™ használatát, amely technológia a növényi alapú megújuló rostanyagokat a papírtermékek gyártására alkalmas péppé alakítja. A búzaszalmából előállított termék ugyanolyan fényes, puha és erős lesz, mint a friss fapépből előállított papír.
A búzaszalma használata más téren is jelentősen támogatja a fenntarthatóságot, ugyanis a gyártás során számottevően kevesebb vizet és energiát használnak fel.

„Ez az eljárás lehetővé teszi majd, hogy az Essity a gyártás során kiváltsa a friss farostot a megújuló búzaszalmával. A módszer hozzájárul a környezet megóvásához, mivel lényegesen kevesebb víz és energia használatát igényli. Emellett bevon egy fel nem használt mezőgazdasági mellékterméket és azt értékes, új papírrost-forrássá alakítja”- mondta Nagy Géza, az Essity Hungary Professional Hygiene divízió kereskedelmi igazgatója.

A gyártás során keletkező melléktermék is újrahasznosítható

A búzaszalmából a cellulóz alapanyag elkészítése után fennmaradó melléktermék sokféleképpen újrahasznosítható. Például műtrágyaként a talaj termőképességének javítására, vagy fenntartható alternatívája lehet a szintetikus termékekben, valamint az ipari és építkezési adalékanyagban előforduló kőolajszármazékoknak.
Az Essity arra törekszik, hogy 2030-ra 33 százalékkal csökkentse az ökológiai lábnyomát, valamint a cég szén-dioxid kibocsátását, a párizsi klímaegyezménnyel összhangban lévő Science Based Targets nemzetközi klímavédelmi iniciatívát alkalmazva.
Ma az Essity gyáraiban előállított lakossági és professzionális higiéniai termékek esetében az előállításhoz szükséges cellulóz alapanyag körülbelül 60%-át minősített forrásból érkező friss farost, 40%-át pedig újrahasznosított rost biztosítja.

----------------

Az Essityről
Az Essity vezető globális higiéniai és egészségügyi vállalat, amelynek célja, hogy a mindennapokhoz elengedhetetlen termékein és megoldásain keresztül javítsa az általános jóllétet. Az Essity név az angol „essentials” (alapvető termékek) és „necessities” (szükséges termékek) szavakból áll össze. Fenntartható üzleti modellünk értéket teremt az emberek és a környezetünk számára is. Az eladásokra körülbelül 150 országban, olyan vezető márkanevek alatt kerül sor, mint a TENA és a Tork, valamint egyéb ismert márkák, mint a Leukoplast, a Libero, a Libresse, a Lotus, a Nosotras, a Saba, a Tempo, a Vinda és a Zewa. Az Essity több mint 47 000 munkavállalót alkalmaz, és 2018-ban a nettó forgalom elérte a 118.5 milliárd SEK-et (11,6 milliárd eurót). Az Essity központja Stockholmban (Svédország) található, törzsrészvényét a stockholmi NASDAQ-on forgalmazzák. További információk a www.essity.com weboldalon.
 

Forrás: wshungary.hu

Teteje