Határon átnyúló fogyasztói jogok

Euro Régió Ház
 

Határon átnyúló fogyasztói jogok

Az internetes vásárlás elterjedésével már nem szükséges külföldre mennünk, hogy külföldről vásároljunk. A vásárlás általában zökkenőmentesen zajlik, ritkán azonban előfordul, hogy problémák merülnek fel: késedelmes szállítás, félrevezető reklám, előre nem látott költségek.

Az Európai Bizottság egy hálózatot működtet az ilyen esetek megoldására. Az Európai Fogyasztói Központ fontos feladata a fogyasztók hasznos tudnivalókkal és információkkal történő tájékoztatása az egyes kereskedelmi és szolgáltatási szektorok fogyasztóvédelmi aspektusairól.

Az Európai Unió szabályozásai értelmében a vásárlónak joga van, többek között
• 14 napon belül elállni a vásárlási szándékától
• Pontos tájékoztatást kapni a termékről, az árról és a szállítás költségeiről
• Térítésmentesen és anyanyelvén fordulni egy fórumhoz a problémájával. Az Európai Unió valamennyi tagállamában – így Magyarországon is –, valamint Izlandon és Norvégiában működnek a nemzeti Európai Fogyasztói Központok (European Consumer Centre, rövidítve: ECC), amelyek együtt alkotják az Európai Fogyasztói Központok Hálózatát (ECC-NET). A magyar honlap címe: efk.hu
• Online panaszbejelentő lapot kitölteni a fenti honlapon.

A légi utasok védelmére is létezik uniós rendelet, panasszal a fenti központhoz lehet fordulni. A honlapon általános tippekkel és jó tanácsokkal is ellátnak minket, még egy játékos totó segítségével is bővíthetjük tudásunkat.
 

Teteje