Mitől sikeres egy marketing?

 

Mitől sikeres egy marketing?

Ezt a kérdést folyton fel kell tennünk magunknak, ha a vállalkozásunkat is sikerre akarjuk vinni. Kell egy jó terv: legyen hosszútávon tartható, egyedi és mindenképpen a bizalmat erősíti az ügyfeleinkben, vásárlóinkban. A marketing és az arculat ennek meghatározó elemei. A szándék és akarat megspékelve az érzelmekkel, vagyis az azokra való hatással.

A stratégia fontos részei:

Célcsoport meghatározása

Ez az úgymond beazonosítás nélkülözhetetlen, hiszen ha logikusan gondolkodunk, látjuk, hogy nem mindegy kiket célzunk meg a reklámmal, a marketinggel. Nem kellhet bárkinek ugyanaz a termék. Egy autóalkatrész kereskedő biztosan nem a fiatal nőket célozza meg, akiknek épp az alakjuk formálása a legfontosabb életüknek adott szakaszában. Szóval szűkítsük le a célcsoportunkat a józan eszünket és a kreativitásunkat meghívva.
 

Piaci helyzet felmérése

A versenytársakat és a piaci réseket feltérképezve, hozzáadva egy termék piaci értékét véglegesítjük a termékünket vagy szolgáltatásunkat és meghatározzuk árainkat. Ezek ismerete segít, hogy a realitás talaján maradva életképesek maradhassunk a piacon.
Természetesen ne adjuk magunkat olcsón, de elszállni sem érdemes, mert akkor szintén rosszul járhatunk. Adjunk többet, vagy jobb árban vagy gyorsabban, vagy legyünk valamiben nagyon mások. Kikell találnunk, hogy miért pont minket válasszanak!

Arculat és design

Ebben az egyik legfontosabb, hogy olyan beazonosítható stílus, logó, színvilág legyen, amit szeretnek, és mindig hozzánk fogják kötni, ha ezt látják. Legyen minden esetben ott!
Vagyis legyen teljesen egyforma, felismerhető a névjegykártya, a szóróanyagok, céges kiadványok, weboldal, cégtábla stb. arculata, látványa. Az emberek általában képekre emlékeznek. Az agyunk eltárolja a figyelemfelkeltő és többször megjelenő szimbólumokat, formákat, főleg, ha azok egy élménnyel kötődnek össze. Tehát amikor az emberek észreveszik például plakáton a logónkat, akkor azonnal cégünkre, szolgáltatásunkra, termékünkre asszociálnak. Ha lehet, jól gondoljuk át a végleges színeinket, az arculatot, hogy ne kelljen változtatnunk időközben vagy ha mégis, akkor nagy élményhez kössük azt, hogy ez is megmaradjon az emlékezetekben..

Népszerűsítés

Idetartozik minden reklámhordozó, reklámkampány, online vagy offline „akció”.
Kell egy mutatós és praktikus honlap. Ez az egyik legfontosabb eszköz, amely segítségével reprezentáljuk cégünket, termékünket.
A honlapot azonban nem elég elkészíteni, szükség van a SEO-ra is vagyis optimalizálni. Enélkül a weboldal nem sokat ér a világhálón, hiszen olyan megtalálni, mint tűt a szénakazalban.

Ha keveset tud a SEO-ról, érdeklődjön a 06 70 426 7014-es telefonszámon.

Ha sikerült ügyfélkört, vevőkört kialakítanunk, ne feledkezzünk meg a hírlevél küldési lehetőségről, hiszen manapság ez az egyik kedvelt marketing startégia, amit az ügyfelek is kedvelnek.
Itt találja egy Év Honlapja díjas tervező konkrét tippjeit a sikeres honlap kialakításához.
Még nem emltettük a social média eszközeit, de ezt már szinte mindenki jól ismeri. A Facebook szinte kihagyhatatlan egy vállalkozás, cég, termék vagy szolgáltatás népszarűsítéséből, hiszen számos potenciális ügyfeet így érhetünk el a leggyorsabban.

A Google AdWords kampánynak is nagy a hatásossága. Megfelelő odafigyeléssel, szakértelemmel gyors és hatásos eredményeket lehet elérni.
Folyamatos munkára, odafigyelésre, feedback-re van szükség, hogy eredményesek legyünk és ne vesszen árba a befektetett energia, idő vagy pénz.

Szintén a 06 70 426 7014-es telefonszámon adunk felvilágosítást az érdeklődőknek.

A cikk partnere: 

Teteje