Szabadkéz Múzeumpedagógiai foglalkozás

 

Szabadkéz Múzeumpedagógiai foglalkozás

Múzeumpedagógiai foglalkozások óvodai, iskolai csoportok számára a Szabadkéz című kiállításon

Kicsiknek (4-7 éves korig)

2 dimenzió vagy 3 dimenzió?
A vonal kitör a papír felületéről és meghódítja a teret! A foglalkozáson különleges térbeli rajzokat készítünk, melyek kapcsán elbeszélgetünk arról, hogy az alkotások rajzok-e még vagy már szobrok.
Kapcsolódó mű: Somogyi Laura: Paradox szökés

Tónusok és érzelmek
Hányféle érzelmet tudunk kifejezni egyetlen ceruzával, csak satírozással? A dühösen vagy éppen felhőtlen jókedvünkben rajzolt foltokat tónusok érzékeltetésére is felhasználjuk.

Frottázs
Színes ceruzákkal olyan felületeket gyűjtünk az épületben, melyek segítségégével új képet alkothatunk.
Kapcsolódó mű: Pinczehelyi Sándor Virágok című sorozata

A rajzolás eredete: árnyékrajz és mágia
A foglalkozáson azt a kérdést járjuk körül, hogy vajon mi lehetett az első rajz, amit az ember létrehozott?

 Általános iskolásoknak (8-14 éves korig)

2 dimenzió vagy 3 dimenzió?
A vonal kitör a papír felületéről és meghódítja a teret! A foglalkozáson különleges térbeli rajzokat készítünk, melyek kapcsán végiggondolhatjuk azt, hogy hol van az átmenet rajz és szobor közt.
Kapcsolódó mű: Somogyi Laura: Paradox szökés

Motívumképzés vonalkarakterrel
Hányféleképpen rajzolhatunk egyetlen eszközzel? Hányféle lehet a vonal? Most megpróbálhatjuk kifejezni érzelmeinket és elvont fogalmakat változatos vonalkarakterekkel.

Készítsünk rajzgépet!
Vajon csak emberi kéz tud rajzolni? A foglalkozáson különleges gépeket szerkesztünk, amelyek minimális emberi beavatkozással képesek rajzot készíteni. Irányítani azonban nem könnyű őket: a véletlen és a geometria befolyásolja, hogy mit tudunk a segítségükkel létrehozni.

Tónusok és érzelmek
Hányféle érzelmet tudunk kifejezni egyetlen ceruzával, csak satírozással? A dühösen vagy éppen felhőtlen jókedvünkben rajzolt foltokat tónusok érzékeltetésére is felhasználjuk.

Perspektíva
Dobozterek és térmélység, illúziókeltés és világlátás. A reneszánsz térillúzió-keltésre használt ábrázolási módjával most egy kicsit máshogy foglalkozunk.
Kapcsolódó mű: Albert Ádám: J. W. Goethe dolgozószobája

Frottázs
Színes ceruzákkal olyan felületeket gyűjtünk az épületben, melyek segítségégével új képet alkothatunk.
Kapcsolódó mű: Pinczehelyi Sándor Virágok című sorozata

Város-képzelet-kirakó
Rajzold meg képzeletbeli városunknak egy-egy kerületét! Ezután az utak mentén összeillesztjük a térkép-részeket, és kész is a városunk!
Kapcsolódó mű: Navratil Judit: Tsepadub és Tsa

A rajzolás eredete: árnyékrajz és mágia
Vajon mi lehetett az első rajz, amit az ember létrehozott? A foglalkozáson ezt a kérdést vizsgáljuk meg.

Majdnem képregény
Kommunikálni nemcsak szavakkal lehet, hanem rajzokkal is! Egymásnak üzenünk szavak nélkül, csendben – rajzokban.
Kapcsolódó mű: Szépfalvi Ágnes – Nemes Csaba: Sonntag

 Középiskolásoknak (14-20 éves korig)

2 dimenzió vagy 3 dimenzió?
A vonal kitör a papír felületéről és meghódítja a teret! A foglalkozáson különleges térbeli rajzokat készítünk, melyek kapcsán végiggondolhatjuk azt, hogy hol van az átmenet rajz és szobor közt. Kapcsolódó mű: Somogyi Laura: Paradox szökés

Készítsünk rajzgépet!
Vajon csak emberi kéz tud rajzolni? A foglalkozáson különleges gépeket szerkesztünk, amelyek minimális emberi beavatkozással képesek rajzot készíteni. Irányítani azonban nem könnyű őket: a véletlen és a geometria befolyásolja, hogy mit tudunk a segítségükkel létrehozni.

Perspektíva
Dobozterek és térmélység, illúziókeltés és világlátás. A reneszánsz térillúzió-keltésre használt ábrázolási módjával most egy kicsit máshogy foglalkozunk.

A rajzolás eredete: árnyékrajz és mágia
Vajon mi lehetett az első rajz, amit az ember létrehozott? A foglalkozáson ezt a kérdést vizsgáljuk meg.

Majdnem képregény
Kommunikálni nemcsak szavakkal lehet, hanem rajzokkal is! Egymásnak üzenünk szavak nélkül, csendben – rajzokban.
Kapcsolódó mű: Szépfalvi Ágnes – Nemes Csaba: Sonntag

 Bővebb tájékoztatás:

György Gabriella múzeumpedagógus
gyorgy.gabriella@modemart.hu
(30) 590 59 33

Jahoda Réka múzeumpedagógus
jahoda.reka@modemart.hu
(20) 971 46 06

Teteje