Az internetes vásárlás napja - November 7.

 

Az internetes vásárlás napja - November 7.

Az internetes vásárlás napja - nem csupán egy egy napig tartó akció több száz webshop részvételével, hanem egy mozgalom is, amelynek célja megismertetni az internetezőkkel az online vásárlás előnyeit, ezzel segítve az internetes kerskedelem és a tudatos vásárlás fejlődését hazánkban.
2011-ben az első DotcommerceDay mögé felsorakozott szinte a teljes e-kereskedelmi iparág: egy napig közel 400 webshop kínált egyedi kedvezményeket.

Mindenki maga dönti el, hogy hol van a határ a virtuális és a valós világ határai között. Hogy hogyan tudja megtartani az egyensúlyt a személyes kapcsolat és a XXI. század hipergyors és egyre gyorsuló világának elgépiesedése között. 
Hamarosan eljön az idő, mikor a megrendelt árut már nem is a posta hozza, hanem egy 3D-s nyomtatóval kinyomtathatjuk otthonunkban.

Az online vásárlás már Magyarországon is egyre népszerűbb. Az eNET adatai szerint az idén már 3,4 millióan vásároltak a világhálón keresztül, ami az ország harmada.
 

 

Mik az online vásárlás előnyei?
1. Kényelmes
Nem kell órákon át gyalogolni, BKV-n utazni vagy dugókba állni az autóval. Csak ül az ember egy monitor előtt, mozgata a az egeret, pötyög a billentyűn és könnyedén megtalál szinte bármilyen terméket, amire szüksége van, valamelyik webáruház virtuális polcain.
2. Gyors
A fent leírtak nem csupán a kényelmet garantálják, hanem rengeteg időt is nyerhet az ember, hiszen utazgatás, hatalmas áruházakban bolyongás helyett villámgyorsan rátalál a keresett árucikkre valamelyik webshop készletében.
Az is tévhit, hogy sokáig kell várni egy webshop kínálatábólmegrendelt termékre. A legtöbb webáruház 24 vagy 48 óránbelül házhoz szállít, ha pedig épp nincs valami raktáron, akkor ezt többnyire feltüntetik a tétel mellett, és megjelenik
, hogy mennyi idő alatt tudják leszállítani.
3. Olcsó
Alapvetően kétféle webáruház létezik:
Van olyan webshop, amelyiket egy hagyományos (offline) kereskedelmet folytató bolt tulajdonosa hozott létre. Ezekbe a termékek árai általában megegyeznek az offline üzletben
találhatók áraival.
A másik fajta webshop olyan kínálattal rendelkező online bolt, amelyik mögött nincs offline áruház. Egy ilyen webáruház sokkal kedvezőbb árakat tud biztosítani, hiszen számos olyan költséggel nem kell számolnia, amivel egy hagyományos üzlet tulajdonosának igen. Pl. helyiségbérlet, üzemeltetés, alkalmazottak költségei, díszletek, offline marketing stb. Egy webáruház esetén ezek nincsenek, így az eladási árakat is alacsonyabban tudja tartani a webshop üzemeltetője.biztonsag
4. Biztonságos
Terjengnek még olyan rémhírek, hogy az online vásárlás nem biztonságos, mert lenyúlhatják az ember pénzét, selejtes termékeket szállítanak ki, amiket aztán nem vesznek vissza stb. Ez egyrészt ritka, másrészt könnyedén el lehet kerülni, ki lehet védeni. Csalók, szélhámosok mindenütt akadnak, így a webáruház üzemeltetők között is, ám semmi mást nem kell tenni, mint betartani azt a néhány „szabályt”, amelyeket a Mire kell figyelni online vásárlás esetén? részben tárgyalunk, hogy könnyedén elkerülhető legyen az ilyen helyzet.
5. Nagyobb a választék
A magas polcbérleti díjak miatt az offline áruházak tulajdonosainak jól meg kell gondolniuk, milyen termékeknek adnak helyet üzletükben. Mivel egy webáruház  „virtuális polcainak” szinte semmilyen költsége nincs, ezért sokkal nagyobb választékot kínálhat a vevőknek. Így egy webshop termékei között jóval nagyobb eséllyel talál rá ritka, „sehol sem lehet kapni” típusú árucikkekre, amelyeket csak egy-egy szűkebb réteg igényel – ők viszont nagyon.
Persze a legjobb az lenne, ha egyetlen weblapról el lehetne érni az összes létező webáruház minden termékét. De már erre sem kell sokat várni...

Teteje