Kevesebb a Facebook felhasználó

 

Kevesebb a Facebook felhasználó

Facebook már nem annyira menő?

 A Facebook üzleti modelljének fenntarthatóságával kapcsolatban a legfőbb aggodalmat mindig az jelentette, hogy a fiatalabb felhasználók elpártolnak a szolgáltatástól. Erre újabb bizonyítékkal szolgált egy friss felmérés, ami azt mutatja, hogy az elmúlt három évben 11 millió fiatal hagyott fel a Facebook használatával az USA-ban. Azért nagy dráma még nincs, hiszen így is több mint 1 milliárd aktív felhasználója van havonta.
Már a tavalyi 3. negyedéves gyorsjelentésében hangot adott aggodalmainak a Facebook menedzsmentje, miszerint a legfiatalabb felhasználói kezdenek elpártolni a közösségépítő oldaltól. A Facebook már nem olyan exkluzív, nem olyan trendi a szemükben, főleg hogy már a szüleik is használják. Ráadásul sok rivális szolgáltatás jelent meg, ami elcsábítja a felhasználókat.
Ezeket a félelmeket most megerősítette egy friss tanulmány is, ami az iStrategy Labstól látott napvilágot. Az adatok szerint 2011 óta a középiskolás felhasználók száma 4,3 millió fővel, míg a főiskolás korú felhasználók száma közel 7 millió fővel csökkent.
Aggasztó a cég számára, hogy a fiatalok kezdenek elpártolni a Facebooktól, de ez még nem jelent nagy drámát a cégnél. A Facebook még így is a legnagyobb közösségépítő cégnek számít a világon, havonta több mint 1,2 milliárd aktív felhasználóval, ami komoly bázisnak számít. Ráadásul a felhasználók különösen sok időt töltenek az oldalon a versenytársakhoz képest. Így van kiket megcélozni a hirdetésekkel, ami még mindig a Facebook fő bevételi forrását jelenti.

Teteje