Kreatív fiatalok, új bizniszek

 

Kreatív fiatalok, új bizniszek

Kreativitásban jók vagyunk

 

A magyarok mindig is jók voltak az új-innovatív ötletekben vagy akár egy már meglévő probléma megoldásában. Erre talán az egyik legismertebb bár nem a legbüszkébb példa, amikor beérkeztek hazánkba a feltöltő kártyával működő telefonfülkék. A gyártó állította, hogy nem lehet vele semmit sem kezdeni. Sikerült…

Szeretnék bemutatni magyar fiatalokat, akiknek vannak céljaik és tesznek is értük. Nem tudják pontosan hogyan és miként érik el, csak azt tudják, hogy miből – mit akarnak elérni. A többi mintha magától jönne…

Ebben a cikkben Gulyás Sára és diplomamunkája: a Pikkpack vagy más néven, a csináld magad - cipő kerül bemutatásra.

A Pikkpack a diplomamunkája volt és egy amerikai oldalon kezdett pénzt gyűjteni hozzá. Már az elején tudta, hogy egy ilyen jellegű cipőcsaládot fog tervezni – készíteni és a cél már előtte lebegett: márkává alakítja. Nem tudta, hogyan s miként fogja megtenni... aztán jöttek a lehetőségek.

Mitől más vagy jobb ez a cipő, mint a többi? A vásárló maga rakja össze a cipőjét. Persze nem tud mindent megcsinálni, vannak előre összerakott részei. Minden esetre az élmény egyedi: mintha saját magunk csináltuk volna. Manapság túl sok mindent kapunk készen, az emberek igénye van rá, hogy maguk csináljanak valamit. Ezt próbálják kihasználni a tervezők, ezzel próbálják eladni nekünk a termékeiket.

Ma már egyre több mindent gyárthatunk magunk: csinálhatunk ruhákat használt műanyagból, forgalomi közlekedésben részt vehető autót nyomtathatunk 3d-s nyomtató segítségével. Ma már benne vagyunk az opensource világában. Hogy ez mennyire jó vagy rossz - majd elválik.

cikk forrása: ujnemzedek.hu