Mit érdemes figyelembe venni egy vállalkozás indításakor?

Vállalkozás indítás
 

Mit érdemes figyelembe venni egy vállalkozás indításakor?

Egy vállalkozás elindítása egyáltalán nem olyan nagy ördöngösség, mint ahogyan az elsőre tűnik. Igen, vannak vezérelvek és ellátandó feladatok, de megfelelő felkészültséggel, átgondoltsággal te is egyike lehetsz a következő sikertörténetnek.

Egyedül nem csak sokkal fárasztóbb, de halál unalmas is vállalkozni. Éppen ezért a legtöbb esetben érdemes üzlettársak után nézni.

A legnagyobb probléma a csapat összeállításakor az szokott lenni, hogy túl sok objektív és túl sok szubjektív elképzelés találkozik egymással. Természetesen megértem, hogy egy régi haverodat fogod elsőként felhívni, hogy örömhírrel szolgálj, de biztosan ő a legalkalmasabb pénzügyi vezetőnek?

Fontos, hogy olyan emberek vegyenek körül, akikben bízol, de a képességeik legalább annyira fontosak. Szokták mondani, hogy két emberre legalább szükség van egy vállalkozásban:

Az egyik, aki a technológiai oldalával tud foglalkozni, a konkrét megvalósításhoz szükséges, illetve a másik, aki menedzseli a céget. Egyfajta „hustler” típus, aki lehengerlő stílusával mindenkit levesz a lábáról, tárgyalásokat, partnereket hoz a házhoz, és az ő utánajárásának köszönhetőek a csilingelő forintok a bankszámlán.

Összességében tehát kell egy ember, aki tolja a szekeret, amíg a másik azon ülve készíti a terméket.

Mindenképpen valamelyik már legyen tapasztalt, aki vett már részt vállalkozásban. Az sem baj, ha az sikertelen volt, ő akkor is látott már legalább közelről ilyen tevékenységet, és - ha rosszal is – de legalább egy tapasztalattal gazdagabb.

Természetesen az szokott a legjobb lenni, ha a menedzser, hustler személy a tapasztaltabb első sorban, hisz neki kell közvetlenül az emberekkel érintkezni.

Az arculat, mint ahogy a nevében is benne van: a vállalkozás arca. A párválasztáskor is elég hangsúlyos szerepet kap, itt miért lenne ez másképp?

A névválasztás általában nem könnyű feladat – ha tényleg eredeti és kreatív nevet szeretnél választani. Érdemes utánanézni, létezik e már a név, nem csak Magyarországon, de külföldön is, illetve, hogy foglalt e már névhez passzoló domain. Annak idején számunka egy másik üzlet kapcsán sok bosszúságot okozott, hogy hiába találtunk ki ütős neveket, a domainek foglaltak voltak, így sokáig meg voltunk lőve.

Fontos a névnél, hogy ne legyen hosszú, pusztán néhány szótag. Lásd a nagyokat, akik ezt szintén tudták: Apple, Virgin, Nike, McDonalds, Spar, Aldi, H&M, eBay, Amazon, Porsche, Google, B&C :) és így tovább.

Nem csak a logó, a teljes megjelenés egységes színvilágot kell, hogy képviseljen. Általában két fő és három segéd, kísérő szín már bőven elegendő, ennél tarkább ne legyen egyik anyagotok, megjelenési felületetek sem.

Úgy gondolom, a mai világban mindenképpen meggondolatlanság internetes elérhetőség nélkül maradni. Ennek ellenére – főleg Magyarországon – még mindig sok esetben találkozom ezzel a jelenséggel. Manapság az internetezők fele mobileszközről, illetve táblagépről érkezik, ezért külön érdemes mobil optimalizált, reszponzív oldalakat készíttetni.

Mindenképp fontos megjegyeznünk, hogy inkább legyen meghökkentő, kreatív, letisztult, és szegmensbarát – erről a következő részben – mintsem harsány információhalmaz gagyi képekkel tűzdelve. Nem írnám le ezt százszor, ha nem mindennap ilyenekkel találkoznék leginkább. Lustaság, kreativitás hiánya? Nem tudom ez minek köszönhető, de mától te ne tartozz azok közé, akik ilyet engednek ki a kezükből.

 

Forrás:http: businessandcafe.blog.hu

Teteje